VV Haren gaat in nieuw tenue spelen met badge voor KWF

Alle teams van krijgen zaterdag 22 april een nieuw tenue en gaan voetballen met een badge van KWF op de mouw van het shirt. Wij hopen het gebruik van kanker als scheldwoord daarmee te verminderen en bewustwording te creëren.

“Kanker treft iedereen”, dat is de reden dat het bestuur heeft gekozen om de badge op het shirt te plaatsen. “iedereen heeft in zijn persoonlijke omgeving iemand die kanker heeft of hier aan overleden is en het is dan ook schokkend dat velen dit woord misbruiken als scheldwoord in dagelijks taalgebruik.” Volgens het KWF wordt het woord ‘kanker’ zestien keer per uur gebruikt in reacties op YouTube. De club hoopt hier bewustwording voor te creëren.

Voor iedere badges op de mouw schenkt VV Haren een bedrag aan het KWF. Tevens staat er op 22 april een donatiebox van het KWF in het clubhuis van VV Haren.

www.kwf.nl/help-mee/acties-voor-kwf/strijd-mee-tegenkk