Waarom een vertrouwenspersoon?

Op ons sportpark staat plezier en samen voetballen centraal. Belangrijk is daarbij dat we altijd respect voor elkaar hebben. Gedrag dat dit plezier in de weg staat, is ongewenst. Ongewenst gedrag kan zijn pesten, seksuele intimidatie, discriminatie, vechten, schoppen, slaan enz. Kortom: gedrag dat niet past binnen onze sportieve vereniging en waar jij of een ander onder lijdt.

Het zou fijn zijn als degene die dit gedrag vertoont, direct aangesproken wordt, maar wij snappen dat dit niet makkelijk is. Misschien kun je op een later tijdstip dit bespreken met de trainer, leider of een bestuurslid, maar ook daar moet je je goed bij voelen. Daarom hebben wij als vereniging een vertrouwenspersoon aangesteld om jou hierbij te helpen.

Wat doet de vertrouwenspersoon?

De vertrouwenspersoon luistert naar je verhaal en helpt je zoeken naar mogelijkheden om de situatie op te lossen. Soms is praten alleen al heel fijn. Uiteraard vertel je alles in vertrouwen en zal de vertrouwenspersoon het alleen met jouw toestemming met anderen delen en met jou overleggen wat de beste oplossing is.

Wie is de vertrouwenspersoon van onze vereniging ?

Onze vertrouwenspersoon is Carolien Staats. Zij is getrouwd, heeft 2 kinderen die ook bij VV Haren voetballen en woont in Haren.

Wil je iets met Carolien bespreken? Bel haar dan op: 06-57191493

Gedragscode

Als vereniging onderschrijven we de gedragscode van het NOC NSF, waarin is vastgelegd hoe we als vereniging de sociale veiligheid van onze leden, vrijwilligers en alle andere bij de club betrokken mensen willen borgen. Wil je meer weten over deze gedragscode, klik dan HIER