D-selectie bereid zich voor op Hendrik Nijboer toernooi

Ter voorbereiding op het aankomende toernooi  “Hendrik Nijboer” aanstaande zondag op sportpark de Koepel.  Trad de toekomstige selectie van D1 aan om een  oefenwedstrijd tegen Harkstede D1 te spelen.  De selectie van D1 nu nog 17 man groot zal worden terug gebracht naar 12 spelers. Voor het seizoen 2016-2017 meerdere belangen staan er zo  op het einde van het seizoen dus op het  spel.

De oefenreeks is begonnen tegen Gorecht D waar ze met 2-1 van gewonnen hadden. Vandaag dan Harkstede D op bezoek, onder leiding van Hilko Scholtens en Mark van Dam traden de jongens aan voor een stevige voor training of warmlopen in elk geval het ging er pittig aan toe.

Om 19:00 uur strak begon de wedstrijd en beide ploegen waren goed aan elkaar gewaagd. Harkstede had in de 1e helft wel het overwicht maar Haren hield zich goed. Jammer genoeg konden we  niet voorkomen dat het 0-1 werd voor Harkstede. Dat was toch wel even een tegenvaller.

Het spel ging snel op en neer.  Het verschil tussen 2e jaar D-ers en 1e jaar D-ers was goed te zien in positie spel, ervaring en coaching. Voor wie dat niet had opgemerkt was het ook makkelijk te herkennen aan de tomaten van de sponsor groenteman Berends  op het shirt (1ejaar D-er) of het jokertje  op het shirt van de sponsor  stichting kinderopvang Haren kinderopvang (2e jaars D-er)

Ondanks dat dit de 2e wedstrijd was dat ze met elkaar speelden als team wisten ze elkaar in de 2e helft beter te vinden als in de 1e helft. Dit resulteerde dan ook in de gelijkmaker 1-1.  De passes werden beter en de 2e jaars D-ers namen het voortouw en coachten de nieuwelingen.  Dit konden we goed vasthouden af en toe kwam Harkstede gevaarlijk dichtbij een doelpunt maar de keeper stond goed op z,n plek en viel het doelpunt uiteindelijk aan de andere kant en konden we ook deze wedstrijd met een 2-1 overwinning afsluiten.

2 gewonnen oefenwedstrijden dat is een goed begin ter voorbereiding op het aankomende Hendrik Nijboer Toernooi op zondag 26 juni.