verslag v.v. Haren E1 – Niekerk E1

Donderdag 19 mei 2016. Vandaag zou het zo maar is kunnen gebeuren.

Wie alle verslagen van de afgelopen dagen gelezen heeft weet precies waar ik het over heb. Kunnen de jongens het klusje vandaag klaren of mogen we als enthousiaste toeschouwers nog een wedstrijdje wachten.  Het is aan de jongens en die hebben er in elk geval veel zin in.

Wat al een feestje op zich waard  is is dat ze vandaag compleet waren.  Iedereen was weer terug van vakantie, kamp, blessures noem het maar op wat de afgelopen periode voorbij is gekomen. Dus dat is al winst en met dit gegeven al in de pocket is het tijd om met de wedstrijd te beginnen.

Niekerk E1 was de tegenstander van vandaag waar ze in de uit wedstrijd met 1-3 gewonnen hadden. Maar Niekerk is de nieuwe nummer 2 van de competitie en is de laatste 3 wedstrijden ongeslagen. Zelfs Marum werd met 1-2  verslagen.  Niekerk is in de winning mood en dat geldt natuurlijk ook voor onze jongens want laten we niet vergeten dat we  er al 2 pittige wedstrijden op hebben zitten. Die we eveneens met winst hebben afgesloten, daarmee zitten we op 100% van de doelstelling. (Doelstelling, de komende 3 wedstrijden met winst af sluiten om het kampioenschap binnen te halen)

Let the game begin, nog een laatste aanwijzing van de coaches, spelers op hun plek en de wedstrijd is begonnen. Zoals we gewend zijn van Haren zouden we nu direct overgaan in een aanval maar Vandaag deden we het anders. Geheel in stijl werd de tegenstander eerst afgetast. De bal werd rustig overgespeeld van de voorhoede naar de achterhoede over rechts naar links. Hoe gretig was Niekerk?  Een verrassend beging van de wedstrijd wat voor het publiek aan de zijlijn erg leuk om te zien was.

Als we na 15 minuten spelen de balans op maken dan is het Haren die het meeste bal bezit heeft en verdedigend de boel op slot heeft. Niekerk wat op de loer ligt om die kans te pakken. Tot dat Jasper, Tobias wist te bereiken. Het mooie van Tobias is dat zijn vizier altijd op de goal is gericht en zo ook deze keer. Tobias kwam net van over de middenlijn richting doel, daar was het erg druk met veel Niekerk spelers. Tim was de afleiding en trok een gat door naar links te lopen waardoor Tobias over rechts de weg vrij had en hem netjes binnen schoot. 1-0

Het gejuich steeg op en de vuisten werden gebald, nu moesten we doorzetten. De aanvallen kwamen en bleven onverminderd maar ja zoals onze legendarische nummer 14 ooit zei; “je moet schieten anders kun je niet scoren”  bleef het tot aan de rust 1-0.

Na de rust speelden we naar ons thuis publiek wat in grote getale aanwezig was. De zetting was onveranderd. Haren in de aanval.  Het fluitsignaal had nog maar net geklonken of het was Ivar die hem prachtig in het net kreeg 2-0.  Dit was nog eens een superstart van de 2e helft het gaf de jongens vleugels.

Niekerk was niet sterk genoeg om door de verdediging van Haren te komen en als dat wel lukte dan hadden we daar gelukkig onze Michael staan die een paar prachtige reddingen had. Lang bleef het 2-0 tot dat Ole en Ivar het op hun heupen kregen Ole die een prachtige voorzet op Ivar gaf en Ivar die hem met het hoofd koelbloedig binnen kopte 3-0 .

Het kampioenschap kon ze bijna niet meer ontgaan op de klok tikten de minuten weg. Het spel werd grimmiger.  Niekerk deelde rake klappen uit  en Bas moest het ontgelden. Met een ferme trap werd die flink te grazen genomen. Gelukkig ging het allemaal goed en was het meer de schrik. De scheidsrechter heeft het de laatste minuten nog behoorlijk druk gehad, jammer genoeg. Zoals wel vaker in de afgelopen wedstrijden kunnen onze jongens in deze weerstand niet goed schakelen en was het lastig om focus te houden. Niekerk zag zijn kans en maakte van deze mogelijkheid gebruik door hem van de rand van het doelgebied hard in de hoek te schieten. Zo werd het toch nog 3-1.

Hoe zat het met de tijd? Hoe lang moesten ze nog? Het oog was gericht op de scheidsrechter, wanneer zou die af fluiten.  Het geroezemoes langs de kant werd hoorbaarder; “het was nu toch wel tijd, hoe laat waren ze begonnen” . Het was duidelijk niet alleen de jongens snakten naar het einde maar ook het publiek. En daar was die dan het laatste fluitsignaal. Het applaus was voor de jongens en de vreugde was groot. Hier liepen de kampioenen van de 2e  klasse regio noord.

De champagne werd ontkurkt en de medailles uitgereikt.  Het publiek werd bedankt en het feesten kon  beginnen.  Een ere ronde werd spontaan gelopen over het grote veld en daarna schoven ze  in de kantine van v.v. Haren aan de grote tafel om onder het genot van een frietje de wedstrijd en het kampioenschap nog eens door te nemen.

Vandaag zaterdag 21 mei is de laatste wedstrijd gespeeld tegen GVAV die ze in stijl hebben afgesloten met een 2-8 overwinning. Namens E1 en de coaches willen wij iedereen bedanken voor het afgelopen seizoen, het rijden, het aanmoedigen,  het trainen, het invallen, het opvangen, het troosten, het juichen.

“winnen doe je met zn allen”