vv Nieuw Roden – vv Haren eindigt in bloedeloos gelijkspel 0-0

Nieuw Roden mocht zondagmiddag niet mopperen, dat er alsnog een puntje werd uitgesleept tegen het altijd lastig te bestrijden Haren.

Bron DitisRoden.nl/Albert Gelling

VEELBELOVEND
Aanvankelijk begon Nieuw Roden veelbelovend aan de wedstrijd en bond de strijd aan met aanvallend voetbal, echter in de 22e minuut kantelde de wedstrijd in het voordeel voor Haren, toen Nieuw Roden goed weg kwam vanuit een scrimmage in het doelgebied van Femko de Vries , waarbij de bal van de lijn werd gehaald door één van de Nij Roner verdedigers.
Haren ging aanzetten en Nieuw Roden werd er onrustig van, hoewel Wilco Drent in de 29e minuut de 1-0 op de schoen had, maar de bal volkomen verkeerd raakte.
Keeper Femko de Vries moest in de 38e minuut stevig corrigerend optreden door twee aanvallers van Haren het scoren te ontnemen.
Één minuut later kwam Nick Matulessy een schoenlengte tekort om via een sliding Nieuw Roden aan een voorsprong te helpen.
De strijd ging weer gelijk op in een pittige overigens sportieve partij voetbal waar beide ploegen de confrontatie volop aan gingen.
De hard werkende Martijn Drent, testte de goed keepende Robert Rozema van Haren, met een vlammend afstandsschot, die de keeper uit zijn doel ranselde.
In de slotfase van de eerste helft, stond keeper Rozema op de goede plek om een inzet (te zacht) van Wilco Drent te pareren,na een assist van Nick Matulessy.

TWEEDE HELFT
Na de thee, was het Haren die gelijk de leiding nam en het voetbalspelletje van Nieuw Roden volkomen ontregelde.
Rens Komdeur en Jeroen Gooijert werden vervangen door respectievelijk Martijn Steenbergen en Erwin Gooijert, maar ook daar was Haren niet van onder de indruk en ging het Nieuw Roden knap lastig maken, waarbij alle hens aan dek werd gegeven door de Drenten.
Haren voetbalde gemakkelijker en het was aan keeper Femko de Vries en zijn verdedigers Bobby Coster, en Dennis Matulessy te danken dat Nieuw Roden niet op achterstand werd gezet.

RODE KAART
In de 84e minuut kwam er nog een kansrijke scoringsmogelijkheid voor Wilco Drent, die overigens zondagmiddag het geluk niet aan zijn zijde had, echter hij de bal met de hand in een reflex uithaalde.
Scheidsrechter J.Wenting floot dit terecht af en kreeg Wilco hierna direct rood.
Scheidsrechter J.Wenting uit Norg verklaarde na afloop, dat hij Wilco geen rood had gegeven naar aanleiding van zijn handsbal, maar wegens herhaaldelijk commentaar op de de grensrechter van Haren én op de scheidsrechter, waarvoor de scheidsrechter hem ook al van te voren had gewaarschuwd en hij hem niet eerder rood kon geven, dan als het spel zogenaamd “dood” was.

Vervelend eind van de wedstrijd voor Nieuw Roden, waarbij Haren alsnog in de slotfase alles uit de kast haalde om de volle buit mee te nemen naar Haren en de verdediging van de blauwhemden, de op ramkoers zijnde Harenaars, de baas te blijven om de stand blanco te houden.

Voor Nieuw Roden wordt het alsnog lastig om een periode titel in de wacht slepen met nog twee wedstrijden te gaan. Zondag 30 april speelt Nieuw Roden uit tegen Wilper Boys en Bakkeveen moet nog op bezoek komen.

Klik hieronder voor de fotoreportage

Vv haren voetbal