Wedstrijdverslag Haren 3 – Helpman

Zelfs een dieseltrein komt sneller uit de startblokken

Zondag 3 november stond de thuiswedstrijd van Haren 3 tegen Helpman op het programma. Voor de verandering werd deze bij Helpman gespeeld. Iedereen was op de hoogte, behalve een supporter die vanuit zijn huis in Helpman eerst naar Haren fietstte ? en daar er achter kwam dat de velden wel erg leeg waren. Oh ja gisteren had nog iemand hem gezegd dat er uit werd gespeeld ??. Een te gezellig feestje gehad?

Over de eerste 20 minuten kan ik kort zijn, hebben we meteen alle open deuren gehad:

Niet scherp genoeg
Passes over 3 meter ook 3 meter achter de man
De moeilijke oplossing zoeken
Voor eigen succes gaan

Dus ja, na 20 minuten was de stand 0-2 voor Helpman en had Haren nog geen fatsoenlijke aanval gehad. Noodgedwongen moesten er nog wat omzettingen worden gedaan. Geert kreeg last zijn lies, Angelo nam de plek in het doel ? over en deed dat naar behoren, het zou best een idee zijn om altijd te gaan keepen?. Harm-Jan had een hele korte wisselbeurt en werd linkshalf.

Gerwin had zijn keel inmiddels schor geschreeuwd en kreeg er alleen nog uit: ga nou eens simpel spelen !

Oh, is het zo simpel. Ineens werd er getikt, gekaatst, de dichtstbijzijnde man gezocht i.p.v. de man over 40 meter.

En toen kwamen de goals vanzelf. Rob was alert en tikte van dichtbij de 1-2 binnen. Vlak voor rust gaf Jelte de bal strak voor en Rutger was attent bij de 2e paal en de stand was weer gelijk.

In de rust benadrukte ‘lijder’ Gerwin nog maar eens: hou het simpel, via de flanken en is er geen opening dan is terug ook prima. Mooie woorden ?

De 2e helft werd er niet alleen van speelhelft gewisseld, maar ook van speelveld.

De woorden van Gerwin werden ter harte genomen. De zijkanten werden opgezocht en voorin waren Jelte en Rutger aan het sleuren en werden balvast.

Na 10 minuten trok Hein van de rechterkant naar binnen, ging langs zijn tegenstander en kwam uit op de zestien meter. Zijn teamgenoot aan de rechterkant Dirk had inmiddels al een keer of tien geroepen Schieten Hein, Hein schiet gewoon en ach Hein is ook niet de beroerdste en schiet met zijn witte chocoladebeen de bal ⚽️ in het uiterste hoekje. 3-2.
Dirk wilde nog wel graag weten of Hein zijn tips wel had gehoord ??.

Kort daarna rondde Rutger een prima aanval af met de 4-2 en dezelfde Rutger zette daarna Jelte alleen voor de keeper en de stand was 5-2.

Toen werd het tijd om Rutger zijn applauswissel te geven en mocht Eric “Hazes” Plenter nog even opdraven. Na zaterdagavond uit volle borst “zij gelooft in mij” ??te zingen mocht hij ook nog even laten zien of zijn teamgenoten ook in hem geloven.
Helaas werd zijn goal ? vanwege buitenspel afgekeurd.

Vlak voor tijd maakte Helpman nog een 5-3, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar. Haren 3 speelde de wedstrijd professioneel uit. Een terechte overwinning !

Leuk om te zien dat er ook dit weer vele supporters aanwezig waren, 1e elftal spelers (je weet nooit of je nog wat kunt leren ?), oud teamgenoten, vriendinnen, kinderen. Top dat jullie er waren en bedankt voor jullie steun !????

#helpman#vvharen#wedstrijdverslagHaren
reacties (0)