Haren dichterbij periode na winst op GEO

Met dank aan Erik Ebbinge van Dorpsklanken is er weer een mooi wedstrijdverslag gemaakt van de wedstrijd van zaterdag Haren 1:

Haren dichterbij periode na winst op GEO

Haren deed vanmiddag goede zaken in de stand en de periode. De zwart-witten versloegen op het eigen sportpark De Koepel GEO met het kleinst mogelijke verschil. Wanneer Haren de eerstvolgende wedstrijd wint krijgt het de vervangende periode van VAKO, mits de Vriezenaren het kampioenschap in de wacht slepen.

De 1-0 doet vermoeden dat het een benauwde zege was voor Haren. ‘Het had 5-0 moeten zijn’, vond assistent-trainer Mark van Dam. De gastheren kwamen na een kwartier aan de leiding door een afstandsschot van 25 meter van de voet van Stephan Wijma. Enigszins gedragen door de wind vloog de bal het doel in. Vervolgens had Haren ruimer afstand moeten nemen, maar paal, lat en de keeper van de ploeg uit Garmerwolde voorkwamen erger. GEO liet verder weinig zien.

Het beeld veranderde in de tweede helft, waarin het een gelijkwaardige strijd werd. Haren kreeg iets meer kansen en dankte aan de andere kant keeper Rik Dagelet die een ‘1 op 1’-situatie de baas was. Het was in de slotfase waarin het wachten was op de 2-0 en bijna de gelijkmaker viel. Bij de zwart-witten speelde de 16-jarige Finn Blom de laatste twintig minuten mee. Blom maakte zijn debuut.

1. Door de overwinning blijft Haren gelijke tred houden met Westerkwartier, dat eveneens won. Cruciaal is de volgende wedstrijd. Bij winst kan Haren de periodetitel nauwelijks meer mislopen. VAKO moet dan nog meewerken door de titel te pakken. De vervangende periode gaat dan naar Haren. De cruciale wedstrijd is op 11 maart. Tegenstander is dan Harkstede.
reacties (0)
Reactie toevoegen