Haren laat Oosterparkers lang in wedstrijd

Wedstrijdverslag 4 februari Haren 1 - Oosterparkers

Haren blijft in het spoor van de koplopers na de winst op Oosterparkers. De zege van de zwart-witten kwam moeizaam tot stand. Haren liet veel kansen liggen, waardoor een tegentreffer steeds in de lucht hing. Uiteindelijk stapte de thuisclub met 3-2 van het veld.

Het was een typische wedstrijd van een club bovenin (Haren) en de tegenstander (Oosterparkers) dat onderaan staat en nog op de eerste punten wacht. ‘Dan hamer je erop om scherp te zijn, maar dat bleek niet het geval’, laat Mark van Dam weten, die de afwezige trainer Ahmad Mohamed verving. Al in de tweede minuut keek Haren tegen een 0-1 achterstand aan. De Harense ploeg herpakte zich. Na een kwartier viel de gelijkmaker, gescoord door Stephan Wijma en vlak voor rust stond Haren aan de goede kant van de score. De 2-1 kwam op naam van Jarno Boer. Binnen de minuut werd het ook 3-1, wederom van de voet van Wijma. Het duel leek gespeeld. ‘In de rust hebben we nog gewaarschuwd dat het geen 3-2 moest worden’, sprak de assistent-trainer. In het tweede deel kreeg Haren veel kansen, zonder resultaat. ‘Dan kun je wachten op een tegengoal’, zag Van Dam de bui al hangen. Het werd 3-2 na een aanval door het midden en randje buitenspel. Het werd nog spannend. De stadse volksclub kreeg niet veel mogelijkheden, maar Haren moest waken voor een bal die verkeerd kon vallen. De thuisclub trok de wedstrijd over de streep. Van Dam zag nog een positieve bijkomstigheid: ‘Dit was goed voor de conditie. De jongens moesten vechten voor elke meter.’  Door de winst en de misstap van Westerkwartier staat Haren nu gedeeld tweede.

Met dank aan Erik Ebbinge van Dorpsklanken voor het interview en het plaatsen van het verslag op hun site dknieuws.nl

reacties (0)
Reactie toevoegen