vv Haren 1 wint op karakter!

In een altijd lastige wedstrijd moest Haren 1 tegen Nieuw Roden aantreden. Vorig seizoen speelden beide teams nog twee keer gelijk, maar zondagmiddag trok Haren dan alsnog de volle buit naar zich toe.

Nieuw Roden startte voortvarend aan de wedstrijd, door al in de 2e minuut te scoren. Een corner belandde bij de tweede paal en kon eenvoudig worden ingekopt, 0-1. Hiervoor afgaand werd er een overtreding op Pascal Visscher gemaakt, die hierdoor geblesseerd het veld moest verlaten. Routinier Bert Blaauw was zijn vervanger en speelde een prima pot!

Binnen 5 minuten kwam Haren al weer terug via een vrije trap van Stephan Wijma. Duko Kiekenbos kopte de bal vakkundig in bij de 2e paal, 1-1. In een verder gelijk opgaande eerste helft kwam Nieuw Roden op slag van rust op 1-2. Een voorzet werd niet geblokt en kon eenvoudig worden binnen getikt door Nieuw Roden.

Na rust gooide Haren alle schroom van zich af, op zoek naar de gelijkmaker. Patrick Dijkstra had de 2-2 op zijn schoen, echter zijn lob verdween de bal miraculeus op de kruising. Eén minuut later kreeg Haren een strafschop.

De prima leidende scheidsrechter Rozema gaf de dader geel. Deze bleef echter praten en kon met zijn tweede geel, dus rood vertrekken! Stephan Wijma verzilverde dit buitenkansje en trok de stand weer recht, 2-2.

Tegen de 10 van Nieuw Roden was het éénrichtingsverkeer. Haren creëerde kans op kans en het was Tom Ramaer die pas in de 83e minuut de 3-2 liet aantekenen met een geweldige lob! Hierna bleef het nog spannend tot diep in blessuretijd. Nieuw Roden bleef met hun gevaarlijke snelle spitsen loeren op een scherpe counter. Echter Haren 1 gaf uiteindelijk geen krimp en behaalde een mooie overwinning op toch één van de titelkandidaten.

Eerder die dag won Haren 2 met 2-1 van Zevenhuizen door doelpunten van Hamud en Bernd van Bergen. Scheidsrechter Bouwman floot een prima wedstrijd! Volgende week gaat het team van trainer Angelo Spoor voor de beker op bezoek bij Black boys (Sneek).

Haren 1 speelt het restant van de dit seizoen eerder gestaakte wedstrijd tegen Gorredijk. De wedstrijd begint om 14 generic singulair.00 uur. Haren 1 start met een strafschop in de 51e minuut bij een achterstand van 1-3, tegen 10 man.