Zevenhuizen 1 – Haren 1, 0-3 (rust 0-0)

Niet groots, wel drie punten!

Op een prachtige voorjaarszondag mocht vv Haren afreizen naar Zevenhuizen. Door afwezigen, schorsingen en blessures moest er weer gesleuteld worden door Martin Koops, om een logische opstelling het veld in te kunnen sturen. Vanaf het begin was wel duidelijk dat Haren de drie punten mee zou willen nemen. Al in de 2e minuut kreeg Edwin Meijer een mooie kans, vanuit een corner. Zijn schot ging over. Haren kreeg in de 1e helft een redelijke serie corners maar wist er geen doelpunt uit te halen. Bovendien kreeg Edwin Meijer nog een pracht van een kans op 2 meter van het doel, maar wist de keeper van Zevenhuizen de bal te pareren. Daartegenover kon Zevenhuizen aanvallend weinig brengen.  Samengevat werd er in de 1e helft van beide kanten werd er onrustig gevoetbald. Veel lange ballen die gemakkelijk te verdedigen waren. Al met al was de zon het enige waar in deze helft van genoten kon worden. Zo werd de rust bereikt met een 0-0 stand.

De tweede helft was wat attractiever. In de 49e minuut mocht Edwin Meijer na een overtreding op de doorgebroken Stephan Sluijsmans een stukje buiten de zestien een vrije trap nemen. Zijn voorzet kwam exact op het hoofd van Kor Boelsma. Hij hoefde de bal alleen te schampen en de bal verdween het doel in, 0-1. Dit gaf iets meer rust in het spel, Gambling al straalde de rust en balans er nog niet vanaf. In de 60e minuut werden Kor en Jardean vervangen door Martin M en Bert. Of het door deze wissels kwam is niet helemaal duidelijk, maar in de daarop volgende minuut was het een goed doorzettende Duko Kiekebos die de bal wist te veroveren en mee te nemen. Hij beloonde zichzelf voor deze actie met een doelpunt, 0-2. Ook de kersverse spits Tom Ramaer kreeg de mogelijkheid  om de voorsprong verder uit te bouwen. De keeper wist zijn inzet goed weg te boksen. Zevenhuizen probeerde wel, maar creëerde geen echte kansen. Een schot op de lat op een uitverdedigende kopbal  was ongeveer het enige wapenfeit. Na een overtreding op Duko kon hij niet verder en kwam Joost voor hem in het veld. Ook nu lag de bal al snel in het doel van Zevenhuizen. Rob Bos ging uitstekend door op de aan de bal zijnde keeper die deze exact in de voeten van Rob speelde. Hij wist wat hem te doen stond en maakte de 0-3. Hiermee was de wedstrijd gespeeld. Haren kon weer drie punten bijschrijven bij het totaal. Een terechte uitslag met een terechte winnaar.

Opstelling: Marten Blommers, Jeroen de jager, Rob Bulthuis, Martin Berendsen, Jardean Moen (’60, Bert Blauw),  Rob Bos, Duko Kiekebos (’86, Joost Kampman), Stephan Sluijsmans, Edwin Meijer, Kor Boelsma (’60, martin Mojet), Tom Ramaer