Bekerwedstrijd Actief JO15-1 – Haren JO15-1

De eerste (beker-)wedstrijd van het seizoen

Vandaag was de eerste wedstrijd van Haren JO15-1 van het nieuwe seizoen.

Het elftal is nagenoeg intact gebleven, 2 spelers gestopt en aangevuld met 2 uitstekende spelers uit de oude JO 13, Sven en Finn.

De eerste week is er veel aan de conditie gewerkt op de trainingen en dat was ook nodig, aangezien er vandaag exact 11 man aanwezig waren, Niels was geblesseerd en Ivar en Sven deden met de JO14-1 mee.

In Eelde was het lekker warm, maar daar was in de eerste 20 minuten niks van te merken. Haren was scherp in de duels, won de meeste duels en liet een aantal mooie aanvallen zien.

Na een tweetal uitstekende aanvallen stond het 0-2 en dankzij de keeper van Actief bleef het hierbij, want het had ook zomaar 0-3 of 0-4 kunnen zijn.

Na 20 minuten kwam Actief wat beter in de wedstrijd en scoorde de aansluitingstreffer 1-2. Haren was het even kwijt en gaf net teveel ruimte weg waardoor Actief kort erna de 2-2 scoorde.

Daarna kwam Haren weer terug in de wedstrijd en kwamen er ook weer kansen voor de goal van Actief. Helaas ging de bal er elke keer net niet in.

Vlak voor rust counterde Actief naar een 3-2 voorsprong. Ondanks een uitstekende redding van Michael kon de spits de terugspringende bal nog net in de goal schieten.

In de rust is er aangegeven dat het team goed stond te voetballen en dat ze vooral zo door moesten gaan. Een kleine wisseling in het team: Sil ging naar de linkshalf en Denny werd rechtsbuiten.

Na de rust was te zien de de teams meer last kregen van de warmte en het tempo werd lager. Haren probeerde de gelijkmaker te scoren, maar was af en toe net niet scherp genoeg voor de goal of de keeper stond goed op zijn plek.

Halverwege de 2e helft ging Haren meer druk uitoefenen naar voren, maar daardoor kwam er meer ruimte op het middenveld en daar profiteerde Actief uitstekend van, de 4-2 en 5-2 werden gescoord.

Haren gaf het niet op, maar de meeste spelers zaten er wel redelijk doorheen. Toch bleef iedereen volop strijden en het zegt genoeg dat ook na de 6-2 iedereen nog bleef voetballen met de 6-3 als gevolg. Dat was ook de eindstand.

Ondanks het resultaat was het toch een prima eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen.

Volgende week staat de bekerwedstrijd  op het programma, thuis tegen Helpman JO15-2, aanvang 11.30 uur.

reacties (0)
Reactie toevoegen