Wedstrijdverslag VV Haren JO15-1 – Gorecht JO15-2

Een derby op de vrijdagavond

Vrijdagavond 13 september stond de derby tegen Gorecht op het programma.

Voor dit soort wedstrijden hoef je de jongens niet te motiveren, want wie wil er nou niet winnen van zijn klasgenootje, vriendje of buurjongen. Toch was dat tijdens de warming-up niet te merken. In tegenstelling tot de mannen en vrouwen van Gorecht, nam Haren het opwarmen niet al te serieus. De bal werd wat slap overgetikt, maar meer naast de man dan in de voeten.

De peptalk kwam dan ook precies op tijd en bij het eerste fluitsignaal was iedereen scherp. Over het hele veld zette Haren druk op de bal om de tegenstander niet te laten voetballen. En zoals het altijd zo mooi heet: elke 2e bal was voor Haren. De kansen konden dan ook niet uitblijven, maar de keeper van Gorecht was prima in vorm en redde een aantal keren uitstekend. Tot dat Martijn een corner mocht nemen en deze er, tot ieders verbazing (ook van Martijn zelf) ineens indraaide.

Gorecht kwam er niet aan te pas en Michael had een rustige avond, ook door uitstekend verdedigend werk van Ivar, Robin, Arvid en Sil. Voor de rust maakte Martijn ook de 2-0.

Na rust pakte Gorecht het iets beter op, maar echte kansen kwamen er niet en toen de 3-0 viel, was het gedaan. Ivar verhuisde van voorstopper naar spits en maakte direct de 4-0, altijd leuk tegen je oude club.

Daarna was het tijd om een aantal spelers op andere posities uit te proberen, Arvid mocht het als mid proberen en Tim als rechtsback en dat ging prima. Aan het einde van de wedstrijd kwam ook de 5-0 nog op het bord.

Al met al een zeer terechte overwinning en voor Michael leuk dat hij de nul zonder moeite wist te houden.

Een vrijdagavond wedstrijd is voor herhaling vatbaar, want het was gezellig druk langs de kant. Veel ouders maar ook veel vriendinnen en vriendjes. Leuk om te zien!

reacties (0)
Reactie toevoegen