Wedstrijdverslag VV Haren JO15-1 – Helpman JO15-2

Toch nog in de eerste klasse...

uitslagen van 24-0, 13-0 en 12-0 heeft de KNVB toch maar contact opgenomen met Haren om te melden dat er een plekje vrij was in de 1e klasse. Daar hoefden we niet lang over na te denken, dus vanaf nu speelt Haren in de 1e klasse, waar ze eerlijk gezegd ook thuis horen.

In de beker was Helpman al een van de tegenstanders, maar vandaag stond er een grotendeels ander elftal op het veld.

Langs de lijn weer de bekende supporters, dit keer aangevuld met een aantal 3e elftal spelers. Ook zij hebben gehoord van de goede resultaten van de JO15 en wilden dit wel eens met eigen ogen zien.

Vandaag waren Martijn en Ivar afwezig, maar de rest was wel aanwezig. Wel waren Denny en Arvid een week naar Praag geweest. Een drukke week met weinig slaap, daar was tijdens de wedstrijd echter weinig van te merken.

Vanaf de eerste minuut was Haren de bovenliggende partij. Niet altijd met goed voetbal, maar met inzet en werklust werd veel goed gemaakt. De 1-0 viel dan ook al snel uit een slim indraaiende vrije bal. Haren hield Helpman onder druk met af en toe best leuke combinaties. Uit een corner van Sil kopte Jarno bij de 2e paal de 2-0 binnen.

Aan de rechterkant kwam Sven vaak langs zijn tegenstander, maar uit zijn voorzetten werd net niet gescoord. De gevaarlijkste tegenstander van Helpman werd door Arvid prima uit de wedstrijd gevoetbald.

Niels werd halverwege de 1e helft gewisseld door Tim en die scoorde 10 seconden later de 3-0 nadat Sil na een goede actie de paal had geraakt.

Door uitstekend keeperswerk van de keeper van Helpman bleef deze stand er tot de rust.

In de rust gaf de trainer aan dat er met iets meer rust aan de bal de goals vanzelf komen.

De 2e helft was minder goed. De verdediging stond nog steeds uitstekend, waardoor Helpman niet gevaarlijk kon worden. Maar aanvallend bracht Haren te weinig en daarnaast werd het veldspel rommeliger. Passes waren net te hard of niet zuiver genoeg. En af en toe werd er tegen de tegenstander, grensrechter of scheidsrechter gekletst, vaak een teken dat het niet zo loopt als je als speler wil. Toch was de werklust er nog wel en daarmee kom je ook een heel eind.

Halverwege de 2e helft werd de 4-0 gescoord en was de wedstrijd definitief beslist.

Een uitstekende start van Haren JO15 in de 1e klasse !

Helaas moest een speler van Helpman na afloop van de wedstrijd naar het ziekenhuis met een, naar alle waarschijnlijkheid, gebroken sleutelbeen. Laten we hopen dat het voor hem allemaal meevalt.

#eersteklasse#JO15#vvharen#wedstrijdverslag
reacties (0)