D1 zet Haren op de kaart in Duitsland

Zondag 17 januari vertrok Haren D1 in alle vroegte naar Rhauderfehn om daar mee te doen aan een Indoor Soccer Turnier. Zaalvoetbal met boarding en een net boven het veld.
Bij aankomst bleek dat er 1 team zich had afgemeld. Na kort overleg tussen de coaches werd besloten om Haren D1 te splitsen en met twee teams te spelen.

Voetbal met boarding is een snel spelletje en dat hebben de jongens geweten. Ook werd het duel niet geschuwd, met als gevolg dat er af en toe aardige overtredingen werden gemaakt en Jarno met een bloedlip rondliep.

Haren 1 moest wat op gang komen, maar wist in de laatste wedstrijd tegen de toernooiwinnaar toch gelijk te spelen, klasse gedaan. In de Bundesliga poule stond er geen maat op Haren 1. Met groot gemak werden de tegenstanders aan de kant gezet en er werd zelfs met 17-0 gewonnen (in 9 minuten).
Ongeslagen werd Haren 1 de winnaar van de Bundesliga!! Super gedaan.

Haren 2 kwam na de poulefase in de Europa league terecht. In de poulefase werd met goed combinatievoetbal de 2e plaats bereikt. In de Europa League was het andere koek. De eerste wedstrijd ging verloren, maar daarna werd het goed spel weer opgepakt met 2 winstpartijen. De laatste wedstrijd ging om de 2e of 3e plaats. Toen werd zichtbaar dat  8 wedstrijden van 9 minuten best zwaar zijn. Na een 2-0 achterstand tegen het duitse  FC Zetel, werd nog 1 keer alles uit de lichamen gehaald. Binnen enkele minuten was de stand weer gelijk. Maar ja in de zoemer scoorde FC Zetel de winnende, op z’n duits dus.

Een verdienstelijke 3e plaats voor Haren 2. Prima gedaan jongens.

Met een “schitterende” beker en 2 gloednieuwe ballen vertrokken we weer uit Duitsland. Moe maar voldaan.