Sponsoren

Op sportpark De Koepel in het clubhuis van vv Haren vond afgelopen woensdag 23 november jl. voor z’n 50 genodigden de sponsoravond plaats. Nadat voorzitter Willem Kant kort na half negen alle aanwezigen verwelkomde was het de beurt aan de eerste gastspreker Pieter Huistra, hoofdtrainer van FC Groningen.

Na een korte samenvatting van zijn carrière; van speler van FC Groningen via assistent trainer bij AFC Ajax tot hoofdtrainer van FC Groningen, begon Pieter Huistra met het delen van zijn visie op het managen van een voetbalteam. Daarbij hebben onderwerpen als teambelang, het maken van een tactisch plan en de ontwikkeling van de individuele speler de revue gepasseerd. Ook is de prettige samenwerking met de collega trainers en directeur Hans Nijland genoemd als belangrijke factor bij het succesvol managen van een voetbalteam.

Kortom een zeer interessant betoog regelmatig opgeluisterd met mooie anekdotes

Na een korte pauze kreeg  oud FC Groningen- en Veendam speler Henk de Haan de gelegenheid om de genodigden te vermaken met talloze anekdotes uit zijn kleurrijke voetbalcarriére. De verhalen van de vlot gebekte Henk(ie) De Haan zorgden voor talloze lachsalvo’s in de zaal.

Als afsluiting van de avond kon onder het genot van een hapje en drankje een praatje gemaakt worden met de beide gastsprekers. Voor volgend jaar heeft vv Haren de eerste gastspreker al kunnen vastleggen; Hans Nijland, directeur van FC Groningen.

Kortom, de sponsoravond van vv Haren was alle opzichten een geweldig succes.