Goede start tweede competitie helft vv Haren B1 (O17)

Na de twee gewonnen oefenwedstrijden tegen Helpman en Glimmen mochten de B-ers zaterdag weer van start in de competitie. Haren speelde deze inhaalwedstrijd uit op het kunstgrasveld bij FC Lewenborg. Lewenborg stond voorafgaand aan deze wedstrijd 7e  met één wedstrijd minder gespeeld dan Haren dat op de 9e plek stond.

De defensie van Haren werd al in de 1e  minuut wakker geschud door een grote kans voor de thuisploeg, maar keeper Lars Kwant wist uitstekend redding te brengen. Daarna kwam Haren beter in de wedstrijd, waardoor de ploegen gelijkwaardig aan elkaar werden. Dit resulteerde in twee grote kansen voor Haren. De eerste kans kwam terecht op de lat en de tweede werd vlak voor het rustsignaal voorlangs geschoten.

Ruststand (0-0)

Lewenborg werd al vroeg in de tweede helft verrast door een gevaarlijke vrije trap van Rick Werkman, maar zijn voorzet kon niet verwerkt worden tot een goal. Gelukkig was Julian Hekkema vijf minuten later wel scherp en wist hij de 0-1 binnen te schieten op aangeven van Jorian Tol. Haren wist goed door te drukken en kreeg 20 minuten voor het eind een vrije trap vanaf 25 meter. Dena Horneman schoot deze fenomenaal in de haak. Helaas bleef de 0-3 uit waardoor Lewenborg ook nog een paar keer gevaarlijk was. De aanvoerder van de thuisploeg schoot op de lat en Lars Kwant wist nog een paar keer redding te brengen. Eindstand(0-2)

Na het spannende slot waren de jongens van Harry Boddema de verdiende winnaar. Na deze driepunter staat haren nog steeds op de 9e  plaats, maar het verschil met de concurrenten is wel kleiner geworden. Het verschil tussen de nummer 4 en 9 is maar 2 punten. Volgende week wacht de koploper, een mooi vooruitzicht dus.