Kloosterburen 1 – vv Haren 1, 3-3 (rust 2-0)

Met strijd een meer dan terecht punt!

Na het gelijkspel van vorige week leefde er een goed gevoel binnen het team. Vol vertrouwen werd er begonnen aan de wedstrijd. Haren begon goed aan de wedstrijd. Er werd gelijk druk gezet. Helaas was het Kloosterburen die al in de 6e minuut de 1-0 op het scorebord wist te zetten. Na een terugspeelbal werd een tegenstander over het hoofd werd gezien en die het bracht het eerste doelpunt van de wedstrijd. Hierna kwam kloosterburen wat beter in de wedstrijd. Haren bleef strijd leveren. Er waren wel wat halve mogelijkheden maar geen echte grote kansen. Na bijna een halfuur spelen werd de bal na slap verdedigen niet weggewerkt uit het Harener strafschopgebied en wist Kloosterburen de 2-0 binnen te tikken. In de 35e minuut ging Stephan Wijma alleen op de keeper af. Zijn schot werd knap weggewerkt door de keeper. Met de 2-0 stand werd de thee opgezocht.

In de rust werd Jordy O en Bert gewisseld voor Joost en Jordy V. Haren kwam goed uit de rust. Vanaf de aftrap was de blik naar het doel van de tegenstander gericht. De inzet van Edwin belandde op de paal. Haren bleef aanzetten en in de 48e minuut was het Stephan S die de aansluitingstreffer wist te maken, 2-1. Na een voorzet en teruggelegde kopbal van Kor Boelsma, wist Stephan uit de lucht de bal in het doel te werken. Haren bleef strijden en heel aardig voetballen. In de 70e minuut wist Kor de bal bij Edwin te krijgen. Edwin schoot de bal subtiel met buitenkant voetje in de rechterhoek en wist zo de gelijkmaker te maken, 2-2. Haren bleef aanzetten en wist Kloosterburen onder druk te houden. In de 81 minuut wist Kloosterburen hier even onderuit te komen met haar eerste kans in de 2e helft. Helaas bracht dit de 3-2 op het scorebord. Gelukkig liet Haren de kop niet hangen en bleven ze geloof houden in een beter resultaat. Een vrije trap van Staphan W werd door de keeper los gelaten. Toco was alert en schoot de bal het doel in. Zo was het weer gelijk, 3-3. In de laatste 5 minuten bleef Haren strijden om ook het winnende doelpunt te maken. Gezien de inzet en strijd van de 2e helft zou dit ook zeker verdiend zijn geweest. Helaas lukte dit niet en werd er met een gelijkspel afgesloten.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Nieuw Roden.

Opstelling: Marten Blommers, Toco Mayomona, Martin Berens, Duko Kiekebos, Kristian Kloen, Jordy Oldenkamp (’46, Joost Kampman), Stephan Wijma, Stephan Sluijsmans (’75, Tom Ramaer), Bert Blauw (’46, Jordy Visscher), Edwin Meijer en Kor Boelsma