Voetbalkamp vv Haren | weekend 14-15-16 juni 2019

Voetbalkamp vv Haren | weekend 14-15-16 juni 2019

Ongeveer 6 weken geleden werd ik benaderd door Duko Kiekebos met het idee om volgend jaar een voetbalkamp te organiseren voor alle leden, vrijwilligers, ouders en andere geïnteresseerden. Een enorme uitdaging om dat te gaan organiseren maar ook ontzettend leuk, dus Ja we gaan het doen!

Door het schrijven van dit stukje krijg ik allerlei nostalgische herinneringen aan alle mooie activiteiten die vv Haren in het verleden heeft georganiseerd. De kracht van de verenging is de betrokkenheid van de vrijwilligers en leden die met plezier vele ondersteunende taken verrichten. En juist de samenhorigheid tussen alle disciplines maakt het dat er veel werd georganiseerd en wat we voor de toekomst weer willen gaan doen.

Zo gingen de selectie elftallen eind jaren tachtig altijd op trainingskamp, de verhalen over deze trainingskampen zijn legendarisch. De Dames daarentegen namen elk jaar deel aan een groot toernooi in onder andere Duitsland en België. Daarbij werden de dames aangemoedigd door spelers uit andere elftallen en vaste supporters die met hun mee gingen. De overige senioren elftallen gingen vaak een weekendje met elkaar weg naar een Waddeneiland. De heren hebben hier veel sterke verhalen aan overgehouden.

Voor de jeugd werd er ook veel georganiseerd, bijvoorbeeld begin jaren tachtig werd er een groot internationaal jeugdtoernooi georganiseerd op de velden van vv Haren. Andere activiteiten waren bijvoorbeeld het KNVB voetbalkamp, de Frans Hoek Keepersdag en met het D-elftal en alle ouders naar Denemarken. En als laatste met de gehele jeugdafdeling een weekend naar Roderesch, de zwerfsteen. Dit laatste is voor velen een belevenis geweest om nooit meer te vergeten.

Afgelopen maandag tijdens de algemene ledenvergadering hebben Duko Kiekebos en Rick van der Wijk een presentatie gegeven over onze ideeën met betrekking tot het organiseren van een voetbalkamp.

Bij diverse mensen kwamen beelden uit het collectief voetbalgeheugen naar boven en deze beelden werden maandag opnieuw beleefd. Erg leuk om deze verhalen weer te horen. Het bestuur en leden gingen maandag achter het plan staan wat voor ons het startsein is om verder te gaan met het organiseren.

We hebben ondertussen onze commissie vormgegeven met een leuk stel mensen die erg veel zin hebben om het voetbalkamp met succes te gaan organiseren. Natuurlijk kunnen we dit niet alleen dus heb je ideeën of wil je actief meedenken in onze commissie? Dan ben je van harte uitgenodigd! Tijdens de ledenvergadering hebben diverse mensen al aangegeven mee te willen helpen, super!

Hoe gaan we verder? Duko en Rick gaan bij alle elftallen langs om hun te informeren met betrekking tot het voetbalkamp en wat er van de elftallen wordt verwacht.

Daarnaast proberen wij u ook via de website van vv Haren op de hoogte te houden.

Als laatste willen wij Martin en Anja Lubbers bedanken voor hun initiatief. Zij hebben vogelvoederhuisjes ter verkoop aangeboden en de opbrengst komt ten goede voor het voetbalkamp. Heel erg bedankt!

Namens ons allen,

Anita Luppes

De commissie vv Haren voetbalkamp bestaat uit de volgende personen.

Projectleider: Anita Luppes
Programmering: Duko Kiekebos