vv Haren 1 speelt zich veilig!

Na een klinkende 6-2 overwinning tegen Alteveer heeft vv Haren 1 zich definitief veilig gespeeld. Haren kwam net als vorige week geweldig uit de startblokken. Stephan Wijma krulde na 3 minuten een vrije bal op prachtige wijze in de kruising 1-0. Haren vergat echter hierna door te drukken en wist een 3-tal opgelegde kansen niet te te verzilveren. Een schot van Pascal Visscher belandde op de paal, een kopbal van Rick van der Wijk ging net naast en een inzet van Rob Bos werd van de lijn gehaald.

Alteveer kon hierna enigszins tegen de verhouding in na 25 minuten spelen vanuit een corner op gelijke hoogte komen, 1-1. Haren herpakte zich vlak voor rust en het was wederom Wijma die scoorde. Een te korte terugspeelbal van Alteveer op de keeper werd handig onderschept, omspeelde de keeper en eenvoudig in het lege doel geschoven 2-1.

Bij Haren werd Nick Schaap in de 43e minuut uit voorzorg gewisseld met al geel op zak. Hij was tot dan toe goed op dreef met schitterende aanvallende acties, speelde op maar ook  en af en toe zelfs over het randje. Trainer Meijer nam geen risico, greep in en bracht de snelle behendige Martin Mojet in. De enige international die vv Haren rijk is; Martin zit namelijk in het Nederlands doven zaalvoetbalteam.

Het was vlak na rust Mojet die Haren op de bevrijdende 3-1 bracht op aangeven van Wijma. Het aangeslagen Alteveer moest een paar minuten later wederom een tegen doelpunt slikken. Nu was het Wijma die z’n 3e doelpunt van de middag kon binnen tikken. Nu op aangeven van Mojet. 4-1. Het werd zelfs nog 5-1; Marco Consten na hands vanaf 11 meter. Hij miste, echter mocht hem opnieuw nemen na te vroeg inlopen van een aantal Alteveerders. Zijn 2e poging verdween snoeihard in het netje.

Ook Alteveer kreeg na hands een strafschop toegekend van de uitstekend leidende scheidsrechter van Ittersum. Keeper Jasper Kromdijk zat er nog wel dichtbij maar kon de tegentreffer niet voorkomen 5-2. Vlak voor tijd was het wederom Martin Mojet die na mooie passeer actie en een bekeken schuiver de eindstand op het scorebord bracht, 6-2.

Door deze klinkende overwinning heeft Haren 1 met nog 1 wedstrijd te gaan, uit naar Eenrum, zich definitief veilig gespeeld. En speelt ook komend seizoen in de 4e klasse. De technische staf is inmiddels druk doende de selectie op een aantal plaatsen te versterken. De doorstroming vanuit de eigen jeugd laat door het ontbreken van A-jeugd nog even op zich wachten.

Zo wordt hoofdtrainer Cor Meijer herenigd met zijn topscoorder Lennart Klomp, overgekomen van Vako Za1. Bovendien zal centrale verdediger Duko Kiekebos (21) definitief aan de 1e selectie worden toegevoegd. Daarnaast verwacht men binnenkort 1 of 2 nieuwe keepers te kunnen presenteren. En natuurlijk is en blijft (jeugdig) talent altijd van harte welkom!