vv Haren voorlopig geen voetbal voor de jeugd op kunstgras

Het Hoofd- en Jeugdbestuur heeft maandag besloten dat er voorlopig geen jeugdtrainingen en jeugdwedstrijden meer op de kunstgrasvelden gespeeld zullen worden. Dit besluit is genomen na aanleiding van de berichtgeven over de mogelijke gezondheidsrisico’s van het rubbergranulaat in de kunstgrasvelden en uit de rondvraag die onder de leden heeft plaatsgevonden. Uit de rondvraag is gebleken dat een meerderheid van de ouders van de jeugdleden zich zorgen tot ernstige zorgen maakt over de gezondheid van hun kinderen m.b.t. het spelen op de kunstgrasvelden gevuld met rubbergranulaat. De kunstgrasvelden op sportpark “de Koepel” zijn voorzien van het rubbergranulaat wat ter discussie staat. Het hoofd- en jeugdbestuur heeft uit deze uitkomst het besluit genomen om alle jeugdtrainingen en jeugdwedstrijd voorlopig niet meer te spelen op de kunstgrasvelden.

Dit besluit heeft tot gevolg dat er een nieuwe trainingsindeling moet worden gemaakt voor de beschikbare ruimte en te kijken naar mogelijke alternatieven. Om dit goed te kunnen organiseren hebben we meer tijd nodig en kunnen dit niet voor dinsdag regelen daarom is besloten de training van dinsdag voor alle jeugdleden af te gelasten.

De jeugdwedstrijden zullen verplaatst worden naar de grasvelden en als daar geen ruimte genoeg voor is zullen deze mogelijk worden afgelast of andere locatie gezocht worden. Tevens zullen bij uitwedstrijden aan de te bezoeken clubs worden aangegeven dat vv Haren voorlopig geen wedstrijden meer zal voetballen op kunstgras velden welke gevuld zijn met rubbergranulaat.

Dit besluit is in eerste instantie alleen voor alle jeugdteams genomen. De seniorenteams zullen gevraagd worden dit binnen hun team te bespreken en daar zelf een besluit over te nemen.