Eerste ronde nationale veldvoetbalcompetitie vv Haren (zondag 18 december)

Zondag 18 december houdt de Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond de eerste ronde van de nationale veldvoetbalcompetitie op de velden van vv Haren.

Om 14.00 uur en 15.00 worden de wedstrijden gespeeld:

1. GDVV Martinistad (Groningen) – ZBSD (Breda)
  2. OLDI (Rotterdam) – ADSV (Amsterdam)

Wedstrijdduur is gewoon 2×45 minuten, en er wordt ook normaal 11-tegen-11 gespeeld. Afgelopen seizoen is, na een aantal jaren dat de dovencompetitie stil heeft gelegen, een herstart gemaakt in de vorm van 7-tegen-7, waarbij Martinistad zich de sterkste toonde. Vanaf dit seizoen wordt het 11-tegen-11 weer opgepakt.

Drie rondes
In totaal zullen 3 rondes gespeeld worden, de tweede in maart, de derde in mei. Als afsluiting van het seizoen zal een 1-daags bekertoernooi met dezelfde 4 deelnemers georganiseerd worden, om zo te komen tot de bekerwinnaar over die seizoen. Elke ronde wordt in een ander deel van het land gespeeld, nu in het Noorden, in maart in het midden, in mei in het zuiden, het bekertoernooi in het westen.

Martin Mojet
Dove voetballer Martin Mojet (23) is lid van onze club vv Haren en speelt wekelijks zijn wedstrijden in het 1ste 11-tal. Martin speelt in de dovencompetitie voor GDVV Martinistad, en heeft er al enkele interlands opzitten in het Nederlands Doven-11-tal.

U bent van harte welkom op de velden van vv Haren!