E1 verovert een knappe 4e plek in een goed vertegenwoordigd toernooi op de Eilers Cup – Jugend-Osterturnier 2016.

Gisteren hadden de boys van E1 een toernooi in Duitsland bij voetbal verenging FC Victoria Scheps e.V. Een goed bezet toernooi en prachtig weer. Een mooie combinatie om iets moois neer te zetten.

Het toernooi had 25 deelnemende teams van de E-jeugd en 20 van de F- jeugd uit het noordwesten van Duitsland en het naburige Nederland.

Totaal werd gespeeld in 9 groepen van 5 teams ,waarna de nummers 1 weer in een poule kwamen de nummers 2 en de nummers de 3 en zo verder, zodat elk team 8 wedstrijden speelt.

De poule fase zijn ze ongeslagen doorgekomen. 1-0, 3-0, 1-0 en 3-0. Daarmee waren ze 1e in de poule geworden en kwamen ze bij de beste 5 in de poule van het toernooi.
Dit werd een uitdaging voor de jongens temeer omdat al deze jongens 2 klasse hoger speelden in de competitie “namelijk de hoofdklasse”.
Dit kon de jongens echter niet deren en ze gingen er vol tegenaan. De eerste wedstrijd werd verloren met 1-0 tegen SJO damster voetbal combinatie E1 “deze tegenstander werd ook de winnaar van het toernooi”. De daarop volgende wedstrijden eindigden allemaal in een 0-0. “Grc Groningen, VV Gieten en FCVictoria Scheps”. Een knap stukje voetbalwerk en prachtig als team samen gewerkt. Een genot om naar te kijken.
Hiermee behaalde ze een 4e plek en waren ze uitzinnig van vreugde, ze hadden het toch maar even geflikt met elkaar.

Even leek het erop dat we dit toernooi wegens ziekte en blessures moesten afzeggen. Speciale dank gaat uit naar Max Dunning “E2”en Michael, Max wilde wel invallen en Michael met een geblesseerde duim wilde toch echt mee maar kon jammer genoeg niet keepen. Daarmee werd een beroep gedaan op de spelers om Michael te laten voetballen en de jongens te laten keepen. Dit is de kracht van Haren E1 samenwerken, hard werken, 2 energieke coaches en trainer en het belangrijkste een harde kern aan supporters

Dank aan iedereen die deze dag is mee geweest. De jongens hebben een geweldige dag gehad en genoten van elke minuut.

Geniet u mee met de foto’s gemaakt door Andre Philips van deze dag.