Ahmad Mohamed Hoofdtrainer VV Haren Zaterdag (2021-2022)

0 1.895

Met heel veel trots presenteren wij onze nieuwe Hoofdtrainer Ahmad Mohamed (Roepnaam Mo) van VV Haren Zaterdag voor het seizoen 2021-2022.

Mo vertelde ons tijdens de eerste kennismaking zijn levensverhaal, omdat hij echt wilde laten zien dat niets onmogelijk is in het leven als je een positieve instelling hebt en hard wilt werken. Iets wat ook een belangrijke basis is in het voetbal. En zoals hij het zelf aangaf, voetbal heeft zijn leven teruggegeven.

Het zal je maar overkomen: Door oorlogsgeweld op je 17e gevlucht van Koerdisch Syrië naar Griekenland (Kreta). Daar drie jaar illegaal gewerkt om zijn familie te onderhouden en daarnaast als getalenteerde voetballer gaan voetballen bij een club op niveau vergelijkbaar met topamateurs in Nederland. Mo had zelfs een proefmaand kunnen draaien bij PAOK Thessaloniki, maar moest opnieuw vluchten en kwam in 2000 terecht in het AZC van Appingedam.  Als voetballer is dan al snel de link gelegd met VV Appingedam (destijds een van de beste amateurteams van Nederland).

Als onbekende mocht hij in het 2e van Appingedam beginnen. Overtuigd van zijn eigen kwaliteiten bleef hij vragen om een kans in het 1e elftal. Door zijn overtuigingskracht en  doorzettingsvermogen, kreeg hij zijn kans. Eerst wel als reserve, maar de eerste invalbeurt beviel zo goed dat hij daarna nooit meer uit de basis is verdwenen.

In deze periode heeft hij veel opgestoken van o.a. de trainers Jan Korte, René Wollerich en Gerard Zeeman. Na 5 jaar voetballen bij VV Appingedam maakte hij de overstap naar VV Holwierde en heeft daar training gehad van Bennie de Jonge en onze oud-trainer Marcel Hakkenbroek. Deze beide trainers hebben Mo, die destijds nog de vluchtelingenstatus had, privé ook enorm geholpen. De jaren daarna heeft hij gevoetbald bij PKC, Godlinze en Dio Groningen. Als trainer heeft Mo ervaring opgedaan bij Holwierde en de afgelopen 2 jaar was hij assistent van Gerard Zeeman bij GRC Groningen.

Van 2000 tot 2009 leefde Mo zonder verblijfsvergunning in Nederland en was voetbal het enige wat hij kon doen. In 2009 kreeg hij door het generaal pardon zijn verblijfsvergunning en kon hij een ‘normaal’ leven opstarten in Nederland. Mo is toen zijn opleiding tot automonteur gestart en heeft zijn diploma in 2011 behaald. Een vast baan vinden bleek echter zeer lastig en hij kwam tot zijn eigen grote teleurstelling en frustratie in de bijstand terecht.

Met behulp van financiële steun van vrienden is hij in 2014 daarom zijn eigen autozaak begonnen (www.amotoautobedrijf.nl ) in Groningen en vol trots vertelde hij dat hij begin dit jaar het pand dat hij huurde aan de Rouaanstraat 14 in Groningen zelf heeft gekocht.

Wij zijn als vereniging heel blij dat wij Mo de kans kunnen geven om voor het eerst zelfstandig hoofdtrainer te worden en hebben de overtuiging dat Mo nog een mooie trainerscarrière te wachten staat!

Wil je vanaf het nieuwe seizoen ook training krijgen van Mo, dan mag je altijd even contact met hem opnemen (06-15379837) of een mail sturen naar senioren@vvharen.nl