Corona Bestuursbericht

Beste leden, vrijwilligers en bezoekers van de VV Haren,

Een nieuw seizoen gaat van start, maar vanwege de Corono-pandemie helaas onder andere omstandigheden dan we gewend zijn.

We kennen allemaal de belangrijkste Corona-spelregels die ons dagelijks leven mede bepalen. Daarnaast worden we ook als sportvereniging geconfronteerd met specifieke regels die op het voetballen, het gebruik van de accommodatie en het functioneren van de vereniging betrekking hebben. Regels die ons dwingen tot aanpassingen en die we met z’n allen hebben te hanteren en te respecteren.

Alleen als we het samen goed doen, komen we als vereniging deze periode door en kunnen we de kantine, het terras en de kleedkamers zoveel mogelijk openhouden. Dat is waar we ons als bestuur in eerste instantie op richten, maar daar hebben we wel de hulp en medewerking van iedereen bij nodig! Doen we het niet goed, dan lopen we kans op waarschuwingen, boetes en beperking van activiteiten.

Kortom, laten we met elkaar de regels en aanwijzingen respecteren. Daarmee bewijs je jezelf, andere leden, vrijwilligers en bezoekers een grote dienst.

Sportpark, kleedkamers en vervoer
Tem aanzien van het gebruik van het sportpark en de kleedkamers, en ten aanzien van het vervoer naar uitwedstrijden is het Algemeen Coronaprotocol Sportpark De Koepel van toepassing. Dat protocol is in goed overleg tussen VV Haren en VV Gorecht tot stand gekomen. Het protocol staat op de website en sluit zoveel mogelijk aan bij de protocollen van KNVB, RIVM en NOC-NSF.

Kantine en terras
Voor de kantine en het terras geldt daarnaast ook het Horecaprotocol, zoals dat ook geldt voor cafés en restaurants. Daartoe zijn inmiddels de eerste maatregelen genomen. Zo heeft de klussenploeg:
– de kantine voorzien van looproutes en gescheiden in- en uitgangen.
– desinfectiemateriaal geplaatst.
– de barkrukken verwijderd, de tafelopstelling en het aantal zitplaatsen aangepast.
Ook gaan we over tot registratie van bezoekers van de kantine en kan er alleen met PIN betaald worden.

Evenals overal geldt ook in de kantine en op het terras de 1,5 m1 afstandsregel!

Scheidsrechters
De KNVB heeft eveneens een protocol opgesteld voor scheidsrechters. Ook voor onze gewaardeerde clubscheidsrechters is het goed om daar kennis van te nemen. Dat kan via de link:

Vervolg
We zullen de genomen maatregelen monitoren. Als het nodig blijkt zullen we hier en daar bijstellen en mocht blijken dat we op onderdelen toch in de problemen komen, dan kunnen aanvullende dan wel beperkende maatregelen nodig zijn. Dat kan ook het geval zijn indien de overheid de regels verandert.

We vertrouwen erop dat we er, met medewerking van iedereen, in zullen slagen om er een sportief en plezierig voetbalseizoen van te maken!

Bestuur VV Haren