Status kunstgrasvelden, verlichting en energiekosten

d.d. 4 september 2022

Vervanging kunstgrasvelden

De vervanging van de kunstgrasvelden vordert gestaag en de aankomende week wordt het Westveld als eerste afgerond. De verlichting is geplaatst, de omheining wordt verder afgewerkt en het veld mag inmiddels al weer gebruikt worden voor trainingen en wedstrijden.

Het Bosveld en het kleinere Scharlakenveld volgen in de komende circa 2,5 weken.

We onderzoeken op dit moment of ook het Kabouterveld kan worden vervangen/verbeterd.

Trainingen

Voor de trainingen betekent het, dat er vanaf heden volgens het trainingsrooster zal worden getraind op het Westveld. Enkele senioren groepen zijn op het Scharlakenveld ingedeeld en kunnen daar nog niet terecht. Daarom wordt van iedereen medewerking en een beetje inschikken op het Westveld gevraagd als dat nodig is, zodat iedereen kan trainen.

Doelen

Kleine en grote trainingsdoelen dienen na gebruik te worden geplaatst op de brede betonstrook die binnen de omheining van het Westveld aan de zijde Berkenlaan is aangebracht. Graag zo ver mogelijk in de verste hoek plaatsen! Deze strook ligt buiten de vereiste 4 meter vrije ruimte rond om het speelveld. Aan de andere korte zijde komen twee poortjes naast de ballenvanger om kleine doeltjes daar doorheen achter de ballenvanger te kunnen plaatsen.

Kortom, doeltjes hoeven niet meer over de omheining te worden getild.

Op het Scharlakenveld komt eveneens een dergelijk poortje.

Trainers en spelers worden verzocht de doelen/doeltjes na de trainingen en wedstrijden correct op te ruimen!

Verlichting

We schakelen op de kunstgrasvelden ook over op LED-verlichting. Dat heeft een aantal voordelen. Zo kunnen lampen zonder problemen aan-/uitgeschakeld worden, gaan ze minder snel stuk, geven ze een hogere lichtopbrengst en kunnen ze bij juist gebruik een besparing opleveren. Er wordt de komende periode een nieuw bedieningssysteem geïnstalleerd, zodat elke trainer zelf kan in- en uitloggen op de verlichting. Daarmee kan ook een zuivere doorberekening van de energielasten naar de verenigingen plaatsvinden. Dit systeem zal als het is aangebracht nog nader worden uitgelegd door Sport050. Nadere berichtgeving daarover volgt.

Tot dat moment wordt de verlichting op gelijke wijze bediend als nu.

Energiekosten

Ook als vereniging worden we geconfronteerd met de hoge energielasten van dit moment. We vragen daarom aan iedereen om alert te zijn op het verbruik. Schakel veldverlichting tijdig uit, douche niet langer als nodig is en sluit deuren als straks de verwarming weer brandt.