Pilot nieuwe spelregels KNVB – JO13

Voor de JO13 wordt in het seizoen 2022/’23, vanuit de KNVB, een pilot uitgerold met vernieuwde spelregels waar alle teams aan gaan deelnemen. De pilot maakt onderdeel uit van een onderzoek naar de optimale wedstrijdvormen voor de O13 en O14 en gaat alleen plaatsvinden in de districten Noord en West 1.

Vernieuwde spelregels
Tijdens deze pilot worden vier nieuwe spelregels getest, namelijk:

• Zelfpass
  • Intrap/ indribbelen
  • Tijdstraf
  • Vliegend wisselen

Deze regels zouden de aantrekkelijkheid, sportiviteit en eerlijkheid van het spel moeten verhogen.

Lees hier wat de nieuwe spelregels inhouden: https://www.knvb.nl/nieuws/assist-wedstrijdsecretarissen/assist-wedstrijdsecretarissen/66285/pilot-met-vernieuwde