SPORTPARK DE KOEPEL OP WEG NAAR ROOKVRIJ!

0 735

Onlangs hebben de besturen van vv Haren en vv Gorecht een overleg gehad waarin zij gezamenlijk hebben besloten dat zij een eerste stap willen zetten naar een rookvrij Sportpark De Koepel.

Sporten is gezond, terwijl (mee)roken schadelijk is voor de gezondheid. Roken en sport passen niet bij elkaar. Veel kinderen brengen een groot deel van hun vrije tijd door op onze sportvereniging. Daarom vragen vv Haren en vv Gorecht aan iedereen die op het sportterrein komt de regels omtrent het rookbeleid te hanteren zoals aangegeven. Dit om kinderen het goede voorbeeld te geven. Hiermee willen beide clubs kinderen beschermen tegen de verleiding van roken en het schadelijke meeroken.

Wat verandert er op Sportpark de Koepel?
Iedereen is en blijft welkom op onze verenigingen, ook rokers! Wel vragen vv Haren en vv Gorecht rokers om zoveel mogelijk buiten het zicht van kinderen te roken. We hebben rookzones aangewezen: Op de terrassen, maar dan niet vlak voor de ingang van het clubhuis.

Op termijn gaan we de rookzones afbakenen (nadere info volgt). Peuken niet op de grond, maar in de asbakken! Alle andere plekken binnen ons sportterrein, zoals langs de lijn zijn rookvrij.
Binnenkort zullen we langs de velden borden plaatsen dat er langs de velden niet mag worden gerookt.

Mochten er mensen zijn die deze publicaties/ regels ontgaan zijn, dan gaan we ervan uit dat een ieder deze mensen op een positieve manier aanspreekt.

Vriendelijke groet,

Bestuur vv Haren en vv Gorecht