Uit het bestuur april/mei 2019

Uit het bestuur april/mei 2019

Vandalisme op het sportveld
Er is veel vandalisme op het sportpark. Vv Gorecht en vv Haren hebben hierover contact met de politie. Er wordt nu vaker door de politie gepatrouilleerd. De politie heeft tevens aangegeven dat de clubs zelf ook actie moeten ondernemen en het vandalisme onder de leden onder de aandacht te brengen. Het bestuur vraagt de leden mee te helpen om vandalisme tegen te gaan door mogelijke vandalen op hun gedrag aan te spreken.

Consulschap sportpark
Aan het einde van dit seizoen legt Jan Spoelstra na vele jaren het consulschap voor de velden op het sportpark neer. In overleg met vv Gorecht wordt geopteerd voor 2 nieuwe consuls; één vanuit vv Gorecht en één vanuit vv Haren.

Transitie gemeente Groningen
Het bestuur is met de gemeente in gesprek over de indicatie van de veldhuur op het sportpark voor de komende jaren. Het bestuur wil graag inzage hebben in de (waarschijnlijke) verhogende kosten in de komende jaren. Het bestuur hoopt hier voor de zomer inzage in te hebben.

Zaterdag senioren team(s)
Tijdens de bijzondere ALV op 4 april jl. is nagenoeg door alle aanwezigen unaniem besloten om een zaterdagsenioren tak op te richten bij vv Haren. Met een afvaardiging van dit toekomstig team (oud spelers A`ers) is gesproken over de invulling van zaterdagsenioren afdeling en randvoorwaarden hierbij. In overleg met de afvaardiging van de toekomstige spelersgroep is er een sollicitatieprocedure voor een trainer opgestart. Uit deze procedure is Jaap van der Ploeg (huidige trainer van vv Eenrum 1) naar voren gekomen. Het bestuur heeft Jaap aangesteld als (hoofd)trainer van het zaterdag 1 team voor het komende seizoen. Gelet op de vele (potentiele) aanmeldingen voor de zaterdagseniorentak, zou het zo kunnen zijn dat er volgend seizoen 2 zaterdagsenioren teams van vv Haren kunnen worden ingeschreven bij de KNVB. Dit hangt uiteraard af van de definitieve inschrijvingen.

Cultuur vv Haren
De afgelopen jaren heeft het bestuur elk jaar 2 ALV`s georganiseerd: één in juli en één in oktober. Statutair bekeken is één ALV verplicht. Omdat er dit jaar voor de ALV van juli vanuit het bestuur weinig nieuws kan worden gegeven en niets hoeft te worden vastgesteld (geen contributie verhoging), wil het bestuur de ALV van juli cancelen. In plaats hiervan wil het bestuur met een aantal leden in gesprek gaan over de missie, visie en strategie van vv Haren.

Trainers jeugdteams
Het jeugdbestuur is druk doende met het vastleggen van de jeugdtrainers voor het komend seizoen. Voor de meeste teams is reeds een trainer vastgelegd.

FC Groningen
Helaas gaat FC Groningen het komend seizoen niet op sportpark de Koepel voorbereiden. Wel wordt er (onder voorbehoud) op 27 juli een oefenwedstrijd gespeeld door FC Groningen. De tegenstander is op dit moment nog niet bekend.

Volgend bestuursoverleg
Het volgend bestuursoverleg is op maandag 3 juni om 19.00 uur bij vv Haren. Voor vragen of opmerkingen kun je mailen naar: secretaris@vvharen.nl