vv Haren 1 & 2 slepen op karakter de zege binnen!

Na vele wedstrijden op het egale kunstgras, moest ons vlaggenschip deze zondag op een “echt” veld tegen hekkensluiter Donkerbroek. De heren, met good old Mark van Dam in de basis, hadden moeite met het hobbelige veld en lieten zich in de eerste helft op alle fronten aftroeven. Na 7 minuten gingen de gastheren al aan de leiding na een rap uitgevoerde aanval. Haren wist nog voor de rust de rug te rechten via een doelpunt van Klaas-Jan Veenstra. Na een snelle counter over de rechtervleugel gaf Rob Bos de bal panklaar aan de rappe aanvaller die daarmee de ruststand op 1-1 bepaalde.

In de tweede helft was Haren feller en doortastender. De ploeg zette Donkerbroek verder onder druk en was een paar keer zeer gevaarlijk. Uiteindelijk was het Rick vd Wijk die de 1-2 op het bord zette met een mooie kopbal. Donkerbroek kon in de resterende tijd niet meer gevaarlijk worden, en dat kwam mede door het sterke defensieve optreden van debutanten Nick Wildeboer en Julius Siaila. Een vrije trap van Donkerbroek was het gevaarlijkste wapenfeit, maar die bal werd vakkundig verwerkt door doelman Robert Rosema.

Eerder op de dag won Haren 2 uit bij Vako 3 met 2-3 (0-1) door doelpunten van Jelte Bruiniers en 2x Robert Oosterveld(!).