vv Haren 1 wint degradatie duel!

Afgelopen zondag trad Haren 1 aan in Winschoten tegen vv Bato. Beide teams strijden nog volop tegen rechtstreekse degradatie dan wel het ontlopen van de nacompetitie. De nummers 13 en 14 degraderen terwijl de nummers 11 en 12 aan het einde van de rit veroordeeld worden toto het spelen van extra wedstrijden voor klassenbehoud.
Het verschil tussen Haren was met nog 3 wedstrijden te gaan 1 punt in het voordeel van Bato; dus winst was grote noodzaak!

Haren 1 kwam geweldig uit de startblokken en kwam binnen 3 minuten al op 0-1 door een geweldige lob van 30 meter van Stephan Wijma. De gastheren waren van slag en Haren drukte direct door. In de 7e minuut werd het al zelfs 0-2 door een hard afstandsschot van Rick van der Wijk. Hij nam een afvallende bal ineens op z’n schoen en de keeper was kansloos.
Een mooie opsteker voor het team van trainer Cor Meijer. Al te vaak dit seizoen ontbrak het aan scorend vermogen. De meest mooie kansen worden wekelijks om zeep geholpen door de Harenaars. Nu in de belangrijke eindfase van de competitie valt het balletje dus wel goed; 2 kansen en 2 goals.

Haren bleef knap op de been  tegen het fysieke Bato en vrijwel alle duels op het middenveld. Vlak voor de rust had Haren 1 de wedstrijd al kunnen en moeten beslissen en de score naar 0-3 en 0-4 moeten tillen. Helaas faalde Marco Consten oog in oog met de keeper terwijl een schot van Wijma rakelings langs de kruising vloog.
Na de rust een geheel ander Bato. Met veel lengte voorin en de lange bal hanteren probeerde men snel de aansluitingstreffer te forceren. En dat lukte. De bal werd door Haren niet goed weggewerkt en de nummer 10 van Bato kon de bal in de 50e minuut schitterend in de kruising krullen. Haren reageerde direct en wisselde de snelle en behendige Stephan Sluysmans voor de fysiek sterke Kristian Kloen. Er ontstonden mooie pittige duels en Haren trok langzaam maar zeker de wedstrijd weer naar zich toe.
Het was in de 65e minuut nieuwkomer Nick Schaap die op aangeven van Rick van der wijk alleen op de keeper af kon gaan. Met een fantastische schijnbeweging ging Nick om de keeper heen en maakte de bevrijdende 1-3. Haren kreeg hierna nog een aantal goede mogelijkheden om de score verder op te voeren. Echter de keeper stond een aantal keren goed in de weg op inzetten van o.a. Martin Mojet

Vlak voor tijd gooide Bato nog eenmaal alles op alles en het was keeper Jasper Kromdijk die Haren behoedde voor nog een tegen doelpunt. Met twee prachtige reflexen sloeg hij de bal uit het doel en hield Haren op de been. Kromdijk keept sowieso al een geweldig seizoen en zal aan het einde van het seizoen Haren verlaten voor 1e klasser Omlandia uit Ten Boer. Voor Haren 1 een enorm gemis, echter voor Jasper een geweldige nieuwe uitdaging op een hoger niveau! Haren 1 moet dus op zoek naar een nieuwe 1e keeper voor komend seizoen.

Al met al een mooie overwinning en v.v. Haren 1 doet goede zaken op de ranglijst. Echter nog 2 wedstrijden; thuis tegen Alteveer (winnaar 1e periode) en uit naar Eenrum.

Stand onderin

8.vv Haren24-26