vv Haren de kansen, SVMH de punten.

0 1.353

Op deze mooie nazomer dag leken alle ingrediënten voor een mooie wedstrijd aanwezig.  Haren ontving op sportpark de Koepel het uit Niebert afkomstige SVMH.
SVMH promoveerde afgelopen seizoen via de nacompetitie door Kloosterburen met duidelijke cijfers te verslaan. Enkele wijziging ten opzichte van vorige week bij Haren, Emiel Jansen was niet beschikbaar waardoor Klaas-Jan Veenstra doorschoof naar het middenveld en Kristian Kloen centraal achterin het duo vormde met Martin Berendsen. De bank bestond dit keer uit de van het 4e geleende J-P Kraaima en Duko Kiekebos, en de nog niet helemaal fitte Marco Consten.

Scheidsrechter Spieard floot omstreeks 2 uur voor het begin van de wedstrijd. Het begin stond in het teken van aftasten, beide ploegen ontliepen elkaar niks. De eerste grote kans kwam op naam van Tom Ramaer, de jonge vleugelflitser anticipeerde scherp op een geweldige bal van Martin Berendsen en schoot de bal voorbij de keeper maar helaas ook centimeters voorbij de goal. Haren had moeite met opbouwen en als men er eenmaal doorwas dan was vaak de eind pass niet goed. SVMH hanteerde vaak de lange bal op de spitsen, maar creëerde zelf ook weinig. Tot de 27e minuut, toen SVMH spits Wiersma na een fout aan de rechter zijde van Haren en via een goede steekpass met een bekeken volley goed benutte. Haren probeerde vanaf de aftrap meteen de gelijkmaker te forceren, echter kwam dit de ploeg van trainer Cor Meijer bijna duur te staan. Een matig weggewerkte bal werd zomaar op de pantoffel genomen en leek in de verre hoek te verdwijnen ware het niet dat keeper Dijkstra met een goede redding erger voorkwam.

Discutabel moment
Na de rust kwam J-P Kraaima voor Jardean Moen. Haren tapte uit een ander vaatje en zocht meteen de aanval, hier hadden de mannen uit Niebert veel moeite mee. Via kansen van Rick v/d Wijk en Edwin Meijer had Haren kunnen scoren. De grootste kansen in de 2de helft kwamen o.a. op naam van Klaas-Jan Veenstra, de sterk spelende middenvelder kwam via een goede combinatie alleen voor de keeper maar speelde de bal net te ver voor zich uit. Luttele minuten later kreeg Rick v/d Wijk de bal net niet bij de vrijstaande Edwin Meijer.  Bovendien kwam Tom Ramaer ook alleen op de keeper af, maar helaas werd de bal tegen de keeper aangeschoten. Even later een discutabel moment, een verdediger van SVMH controleerde de bal duidelijk met zijn hand binnen de beruchte lijnen. Waar een penalty op zijn plaats was gaf de warrig leidende Spieard voordeel terwijl er op dat moment geen sprake meer van was. Haren drong aan en verdiende minimaal de gelijkmaker. Inmiddels was Duko Kiekebos in het veld gekomen voor Jeroen de Jager. Hierdoor kon Martin Berendsen doorschuiven naar het middenveld. In de 70e minuut leek Haren de 1-1 te maken ware het niet dat de scheidsrechter floot voor het hinderen van de keeper. Bijzonder was dat de SVMH keeper door een eigen speler gehinderd werd. In de 75e minuut kwam Marco Consten het veld in voor Kristian Kloen. Consten zorgde meteen voor dreiging. Een perfect genomen vrijetrap van Martin Berendsen belande bij Marco die de bal net niet genoeg vaart mee kon geven. Het laatste wapenfeit van Harense was een vrije trap van Edwin Meijer, de bal vloog recht op de keeper af die de bal niet klem kon krijgen waardoor er een kans ontstond ware het niet dat een verdediger zijn keeper te hulp schoot.

Scherpe voorzet
Waar Haren haar kansen niet wist te benutten deed SVMH dit wel, een onnodige overtreding van Tom Ramaer op de achterlijn leverde een vrijetrap op voor de gasten uit Niebert.  Via een scherpe voorzet kwam de bal bij de inlopende middenvelder, die de bal door kopte op spits Wiersma. Voor hem was het een koud kunstje op de bal ongehinderd binnen te koppen (0-2).

Na afloop een balend Haren dat zeker gezien de 2de helft meer verdiende! Maar de gouden regel gaat ook hier op. Als je zelf je legio aan kansen niet scoort dan doet de tegenstander dat wel. De eerste volgende wedstrijd is op zaterdag 11 oktober thuis om 18:30 tegen Hoogkerk.

Opstelling Haren: Jens Dijkstra; Jeroen de Jager (’70, Duko Kiekebos), Martin Berendsen, Kristian Kloen (‘75, Marco Consten), Stephan Sluijsmans; Tom Ramaer, Wesley Kamstra, Klaas-Jan Veenstra, Jardean Moen (’45, Jan-Pieter Kraaima); Edwin Meijer, Rick v/d Wijk