VV Haren van start met zaterdagvoetbal

VV Haren van start met zaterdagvoetbal

Voor senioren amateurvoetballers is het met ingang van het seizoen 2019-2020 ook mogelijk om op zaterdag te voetballen bij vv Haren. Dit is zonder tegenstem door de 73 aanwezige leden besloten tijdens de Bijzondere Algemene Ledenvergadering op 4 april 2019.

“Er is binnen de vereniging behoefte aan zaterdagvoetbal”, vertelt interim-voorzitter Willem Kant van vv Haren. “Als vereniging gaan we mee in de tendens die er landelijk is en willen we meer faciliteren.” En dus wordt er vanaf komend seizoen ook op zaterdag senioren voetbal gespeeld. “Stilstand is voor de toekomst niet goed, als vereniging moeten we daar op een creatieve manier mee omgaan.” Voor vv Haren is de doorstroming van de jeugd naar het seniorenvoetbal belangrijk. Met ook het aanbieden van zaterdagvoetbal wil de club dat de stap naar de senioren voor de jeugdleden kleiner wordt.

Willem Kant: “Ik vind het belangrijk dat de jeugd bij de club betrokken blijft. We moeten innoveren, zorgen dat je een levendige vereniging blijft waar alles mogelijk is.” Wij blijven uiteraard ook voetballen op zondag. Het zaterdagvoetbal wordt net als op zondag gespeeld door liefhebbers van het spelletje, in combinatie met prestatie en gezelligheid.

Van ongeveer 17 spelers hebben wij de toezegging ontvangen dat zij op zaterdag als bij ons willen (blijven) spelen. Inmiddels is Marc Menses vastgelegd als leider van het nieuwe standaard elftal en is Café de Middelhorst van uitbater Erik Blokzijl de kledingsponsor. Wij verwachten de verdere invulling van de technische staf binnen enkele weken rond te hebben.

Geïnteresseerden voor het seniorenvoetbal op zaterdag, zowel individuen als (vrienden)groepen, kunnen dat aangeven via lid@vvharen.nl. Gezamenlijk zullen we de mogelijkheden bespreken en wellicht starten we volgend seizoen al met meer dan één seniorenelftal op zaterdag.