vv Haren wint van Meeden!!

Na de teleurstellende 3-0 nederlaag van vorige week tegen SVZ herpakte Haren zich prima!

Om niet te ver achterop te raken met de subtop maar nog belangrijker; de onderste ploegen niet dichterbij laten komen moest er gewonnen worden; en dat gebeurde!

Op een spekglad hoofdveld kwam Meeden verrassend op voorsprong. Een lange bal werd door het centrale verdedigingsduo niet goed ingeschat en de spits van Meeden kon alleen op Jasper Kromdijk af. Hij schoof de bal bekeken onder onze keeper door. 0-1

Haren bleef rustig en liet de bal in een hoog tempo rond gaan. Het was voor het massaal opgekomen publiek wachten op de gelijkmaker. Het was Rick van der Wijk die de bal goed onderschepte en bal eenvoudig in de lange hoek schoot, 1-1. Haren bleef kansen creëren en Meeden stond zwaar onder druk. Ondertussen zwaaide de grensrechter van Meeden veelvuldig met zijn vlag zodat menig Haren-aanval onterecht werd afgefloten. Een diepe bal op Bert Blaauw, wederom de vlag omhoog, echter de scheidsrechter liet nu doorspelen. De voorzet kwam hard en laag voor en werd keurig binnen gegleden door een speler van Meeden 2-1. Meeden protesteerde nog heftig, maar de prima leidende scheidsrechter Poort was resoluut en kende terecht het doelpunt toe!

Vlak hierna kwamen onze gasten met 10 man te spelen. Een gele kaart voor een overtreding en extra geel voor praten voor dezelfde speler leverde een rode kaart op. Haren deed zichzelf in de eerste helft tekort; in plaats van snel uit te lopen naar 3-1, 4-1, 5-1 bleef het slechts 2-1 na 45 minuten.

Na de rust was het toch verrassend Meeden dat het betere van het spel had. De gelijkmaker hing in de lucht en Haren speelde slordig en gaf teveel ruimte weg op het middenveld. Rob Bulthuis werd geslachtofferd en Martin kwam voor hem in de plaats. Haren kreeg weer meer grip op de wedstrijd. Na een mooie snelle aanval kwam de bal bij Stephan Wijma, eindelijk weer eens spelend op 10. Kapte z’n man goed uit en schoot de bal keihard van randje 16 de bal in de korte hoek, de bevrijdende 3-1. Uiteindelijk werd het ook nog 4-1. een geweldige cross-pass van diezelfde Wijma kwam voor de voeten van Mojet. Onze enige International van de club (speelt in Nederlands doventeam) ging handig z’n directe tegenstander voorbij, bleef goed kijken en werkte de bal vakkundig in het doel. Het publiek stond op de banken!

Al met al een prima overwinning en het gaatje met onderin is voorlopig geslagen! Haren 1 staat nu op een keurige 5e plek, met slechts 3 punten minder dan de nummer 2. Bovenin zal het de komende weken stuivertje wisselen worden; veel teams zijn dit seizoen goed aan elkaar gewaagd. Over 2 weken de lastige uitwedstrijd tegen Gruno.