Zeer geslaagd voetbal weekend bij vv Haren

Dit weekend was er volop activiteit bij de vv Haren. Op zaterdag een F-toernooi en de “Battle of the Champions” en zondag het Hendrik Nijboer toernooi en de 1e training van FC Groningen.

Op zaterdag begon de dag met de ontvangst van 28 F-teams. Er werd gestreden in 5 poule op ieders eigen niveau zodat er leuke spannende wedstrijden waren te bewonderen. In de zwaarste poule werd er gestreden tussen hoofd- en 1e klasse teams. Gorecht won de 1e plaats en de 2e plaats was een uiterst knappe prestatie van de in 1e klasse uit komende  vv Haren F1.

Nadat alle bekers waren uitgereikt kon de club zich op maken voor de “Battle of the Champions”. In het afgelopen seizoen waren er, naast het pupillen team vv Haren E3, twee kampionen vv Haren A1 en het seniorenteam vv Haren 4. Marco van Ewijk is leider van beide elftallen en zo kwam men op het idee om een wedstrijd tegen elkaar te spelen. Aangezien beide teams kampioen waren kon meteen worden uitgevochten wie zich “de kampioen van vv Haren” mocht noemen. In een spannende wedstrijd was het vv Haren 4 die na het laatste fluitsignaal de armen in de lucht staken en de felicitatie in ontvangst kon nemen. vv Haren 4 won met 2-1. De avond werd afgesloten met een gezellige barbecue samen met vv Haren 3.

Het werk van de toernooi organisatie zat er nog niet op. Zondagochtend om 08:20 kwamen de eerste teams alweer de kantine binnen. Dit keer voor het traditionele Hendrik Nijboer toernooi. Het toernooi, bedoeld voor de D-teams voor het komende seizoen, wordt alweer voor de meer dan 50ste keer georganiseerd. Hoeveel exact is niet bekend. Het toernooi bestaat uit twee klassen. In het hoofdtoernooi streden 10 teams uitkomend in de 1e en 2e divisie-  en hoofdklasse en in het bijtoernooi  5 teams uit de 1e en 2e klasse. Het merendeel van de teams kwam uit de regio met één uitzondering Oliveo uit Pijnacker (Noord Holland) was net als vorig jaar ook weer van de partij. In het bijtoernooi  werd door vv Haren D1 een verdienstelijk 3e plaats behaald. De finale werd gespeeld tussen TLC uit Leek en Drachten. Uiteindelijk moesten strafschoppen de beslissing brengen, deze werden het best genomen door Drachten D1.
In de poules van het hoofdtoernooi werd er gestreden om een plek in de finale. Winnaar van vorig jaar GVAV Rapiditas D1 redde het niet en moest zijn meerdere erkennen in Be Quick D1.

Be Quick D1 moest het in de finale opnemen tegen de runner-up van vorig jaar FC Groningen/Cambuur D2.  Voor een meer dan duizend koppig publiek moesten ook in deze finale (1-1) strafschoppen de beslissing brengen. FC Groningen/Cambuur D2 nam deze beter werd de winnaar van het Hendrik Nijboer toernooi. De prijsuitreiking werden uit gereikt door vertrekkend FC Groningen speler Leandro Bacuna.

Als laatste toetje was er de eerste training van FC Groningen voor het nieuwe seizoen. Onder het toeziend oog van tussen de twaalf en veertien honderd toeschouwers werd er informeel afscheid genomen van Virgil van Dijk en Leandro Bacune en kon het publiek de nieuwe aanwinst Nick van der Velden, afkomstig van NEC, bewonderen.

Al met al een zeer geslaagd voetbal weekend bij vv Haren.  Met twee zeer geslaagde en met veel lof bekroonde toernooien en leuk eigen onderonsje tussen de kampioenen van vv Haren en een druk bezochte eerste training van FC Groningen.