Verslag bekerwedstrijd VV Haren JO15-1 – Helpman JO15-2

Een echte teamprestatie

Zaterdag 7 september 2019 stond de 2e bekerwedstrijd voor Haren JO15 op het programma, tegenstander dit keer Helpman JO15-2.

Trainer Eric ligt lekker op het strand op Kreta, dus de training van de afgelopen week en de wedstrijdvoorbereiding is gedaan door de de leider. Toch altijd spannend, want hoe pakken de jongens dit op?

Tijdens de trainingen was er al teveel conditietraining en sprintwerk (tenminste dat vonden de “heren”), dus hoe staan de koppies tijdens de wedstrijd?

De voorbereiding was wat chaotisch, want Michael had kwart voor elf verward met kwart over elf, normaal een wisselbeurt, maar vanuit de groep was de boodschap: gewoon laten keepen, kan iedereen een keer overkomen!

De bekerwedstrijden zijn ook bedoeld om een aantal spelers eens op een andere positie te zetten. Denny begon eens als voorstopper en deed dit de eerste helft uitstekend. Finn moest ook op een voor hem vreemde plek starten (linkshalf), maar liet zien dat hij op deze positie ook prima uit de voeten kan.

Zoals afgesproken werd er vanaf de eerste minuut druk gezet om de tegenstander niet in de wedstrijd te laten komen. Over het hele veld zat iedereen enorm kort op de man, bijna elke duel werd gewonnen en de druk op de goal van Helpman werd met de minuut groter. Na enkele kansen kregen we een corner. Martijn gaf deze uitstekend voor, bij de 2e paal, waar Ivar helemaal vrij stond en de bal ineens in de goal schoot. Voor de rust maakte Haren nog 2 goals en was Helpman niet eens in de buurt van de goal van Michael geweest.

In de rust was het stil in de kleedkamer. Wat moet je als leider zeggen als iedereen zijn opdracht uitstekend uitvoert? Dus vooral op dezelfde voet doorgaan is dan meer als voldoende.

In de 2e helft wisselden Ivar en Denny van positie en Haren voetbalde weer verder als in de 1e helft. Met leuk combinatiespel werd de goal van Helpman weer opgezocht. Daarbij werd Denny 2 x uitstekend diep gestuurd en kon de bal rustig langs de keeper in de goal schuiven. Tussendoor had Helpman nog even geprofiteerd van te laconiek uitverdedigen en scoorde ook.

Door kramp van Denny moest er nog een keer gewisseld worden. Martijn nam de rechtbackpositie in en liet zien ook daar te kunnen voetballen.

Mooiste goal van de middag was van Jarno. Ivar werd op de rand van de zestien ingespeeld, hield de bal even vast en legde daarna breed op Jarno die keihard uithaalde en zijn bal net onder de lat in de goal zag gaan.

Vandaag was het een echte teamprestatie. Met hard werken, goede onderlinge coaching en mooi voetbal werd een mooie 7-1 overwinning behaald. Zonder iemand in het team tekort te doen, was Arvid vandaag een absolute uitblinker. Geen duel verloren, de longen uit zijn lijf gelopen en met elke keer een prima voortzetting van het spel.

Aanstaande vrijdagavond speelt Haren om 19:30 uur tegen Gorecht. We zien jullie graag langs de lijn.