Wedstrijdverslag bekerwedstrijd Blauw Geel – VV Haren 2

Het seizoen van VV Haren 2 begon in Groningen

Als vaste supporter van VV Haren 3, stond ik afgelopen zondag als enige supporter langs de lijn bij Blauw Geel – VV Haren 2, de eerste (beker-) wedstrijd van het seizoen. Nu zul je denken, wat doet een vaste supporter van het 3e dan bij het 2e? Met 7 man uit het 3e, kon ik natuurlijk niet ontbreken.

Met slechts 1 wissel, was er voor mij genoeg ruimte in de dugout om, ondanks een paar regendruppels, de wedstrijd droog te bekijken.

Ondanks dat niet iedereen op elkaar ingespeeld was en er ook echt wel wat slordigheden waren, werd er wel lekker gevoetbald. Met wat coaching vanaf de kant, kreeg zelfs George, in zijn eerste wedstrijd als voetballer in jaren, ruimte aan de rechterkant. De zuiverheid van zijn voorzetten moet nog even op getraind worden, maar daarin was hij echt niet de enige.

Met een gelijke stand (1-1) werd er gerust. Door het uitvallen van Hans en andere verplichtingen van Maarten, moest Haren 2 het na de rust zelfs zonder grensrechter doen, maar dat heeft hen geen windeieren gelegd. Na een mooie aanval op links, kon Mark uithalen en zorgde daarmee voor de 1-2. Een mislukte doeltrap van de keeper van Blauw Geel en attent reageren van Niek, werd het kort daarna 1-3 en was de ban gebroken.

Opnieuw twee aanvallen van links zorgden, samen met een aantal goede reddingen van Angelo voor de eindstand van 1-5.