Wedstrijdverslag VV Haren JO15 – Poolster

Een zwaarbevochten overwinning in het hoge Noorden

Vandaag was de kans op revanche voor Haren na de terechte nederlaag tegen Velocitas. Nog geen 48 uur na de wedstrijd van donderdag moest Haren wederom het veld in. Er zijn clubs die hiervoor protest aantekenen bij de KNVB, maar Haren JO15 zeurt hier niet over.

Een tegenslag was er nog wel, want Tim had zijn nek verrekt en kon helaas niet voetballen, dus dan maar met 11 man weg.

Tegenstander van vandaag was Poolster uit Spijk. Ach zo zie je nog eens wat van Noord Groningen. Op de heenreis werden we getrakteerd op een dubbele regenboog ??, voordeel van deze weersomstandigheden, helaas geen tijd om achter de pot goud aan te gaan.

Eenmaal aangekomen bij Poolster lag er een prachtige kunstgrasmat te wachten op de laatste wedstrijd van deze dag in Spijk.

De regen ? was inmiddels gestopt, maar er was nog wel een aardig windje ? aanwezig. Toch begon Haren voortvarend aan de wedstrijd. Achterin stond het als vanouds weer goed en vanuit de voorhoede en middenveld kwam Haren er af en toe gevaarlijk uit. Dit was wel vaak met afstandsschoten die door de grote keeper ? van Poolster gemakkelijk konden worden gepakt.

Bij de eerste de beste aanval van Poolster na 15 minuten was het direct raak. Toch bleef het spelbeeld onveranderd. Haren bleef voetballen en zocht naar openingen in de verdediging van Poolster. De tegenstander kwam er af en toe gevaarlijk uit door de lange bal te hanteren.
De 1-1 viel doordat een bal ⚽️ rond de zestienmeter bleef liggen en door Ivar hard en
laag in de hoek werd geschoten.

Niet lang daarna werd de bal vanaf links naar rechts verplaatst, waar Niels helemaal vrij stond. Bijna iedereen van Haren dacht aan een afstandsschot, maar Niels dribbelde de zestienmeter in en legde de bal mooi terug op Jarno die van dichtbij de 1-2 kon intikken.

Vlak voor rust kwam Poolster op gelijke hoogte na een lange bal die door de rechtsbuiten werd ingetikt.

Na rust was er een goed voetballend Haren te zien die weer op jacht ging naar de voorsprong. Maar ondanks een aantal goede kansen bleef het 2-2. Ook Poolster kwam er af en toe gevaarlijk uit, maar Michael stond de 2e helft prima te keepen ??. Na 10 minuten in de 2e helft viel Ivar geblesseerd ? uit.

Poolster rook bloed tegen 10 spelers van Haren, maar dan zie je iets gebeuren bij de spelers van Haren. Ineens komt er een onverzettelijkheid bij het team naar boven. Wij gaan hier niet verliezen met 10 man !!! Voor elke meter werd geknokt, elk duel werd vol ingegaan en wanneer het kon werd er ook nog leuk overgespeeld. Spelers namen elkaars positie over en hielpen elkaar. Daar waar nodig werd het spel even vertraagd, maar ook bleef Haren brutaal de aanval zoeken. Een paar minuten voor tijd kreeg Martijn de bal uit een ingooi van Arvid. Martijn controleert de bal en speelt Jarno in. Jarno passeert 2 man en legt terug op Denny, deze bedenkt ? zich niet een schiet de bal keihard boven in het doel.

Dolle vreugde bij alle 10 spelers, zelfs Michael rende ??‍♂️ 70 meter om Denny te feliciteren.

Poolster probeerde het nog wel, maar Haren stond prima en liet de tegenstander niet meer gevaarlijk worden.

Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter was de vreugde bij Haren groot, 3 punten met 11 tegen 10.

Haren JO15 leverde vandaag een absolute teamprestatie en de meegereisde supporters hebben genoten ????.