Haren E1 – GVAV E4

Het is vandaag 9 april, 09:00 uur en 9 spelers staan klaar om de wedstrijd te beginnen.  9-9-9  gewoon even een grappig detail om mee te beginnen.   Vandaag is de tegenstander GVAV E4. Een geduchte tegenstander. Eentje die in de competitie een opmars maakt met grote uitslagen. Wel iets om rekening mee te houden dus. Zeker na de 2-3 nederlaag van vorige week die nog vers in het geheugen staat.

Het zonnetje schijnt en de jongens hebben er zin in. Direct vanaf het begin was het duidelijk dat dit niet een wedstrijd werd die we EVEN zouden gaan spelen. GVAV had er net zoveel zin in als onze jongens.  De posities waren duidelijk Bas in de goal, Sil als laatste man met links en rechts achter Ole en Hugo afgewisseld met Jasper. Vleugel spelers voorin Tobias en Ivar en diepe spits Tim  en Michael die vanaf de zijlijn de jongens aanmoedigde. )hopelijk kan hij volgende week ook weer lekker mee keepen.

De wedstrijd ging mooi gelijk op, de eerste goal werd gemaakt door GVAV, Bas zat er nog bij maar kon hem niet helemaal houden. Niet veel later was het Jasper die van uit een Corner  de 1-1 maakte dat was er eentje uit het boekje als verdediger mee gaan naar voren en scoren. Top gedaan!!!!

Daarna ging het over en weer en was het Haren die wederom via een corner de 2-1 maakte, Tim was degene die hem er in schoot.  En net als je dan denkt dat we ze kunnen hebben en beter worden weet de tegenstander handig gebruik te maken van de euforie  van Haren en scoort de 2-2. Dit was ook de ruststand.

Na de rust is het Ole die op doel stond en Bas als rechtsachter in het veld. Beide teams geloofde in een overwinning en dat maakte het allemaal wel verrekte spannend. Als toeschouwer heb ik me vaak betrapt dat ik soms ademloos naar de wedstrijd heb staan kijken en  met een camera in de hand weinig foto´s heb gemaakt. De jongens wilden maar wat graag en dat was ook te zien aan de vele kansen die ze in de laatste minuten kregen. 1x op de paal, 1x over, 1x tegen de keeper 2x tegen de keeper, 3x tegen de keeper en uiteindelijk wist Ivar hem in het net te krijgen. 3-2.

Een mooie spannende wedstrijd weer heel wat anders dan vorige week maar ook deze keer complimenten voor de tegenstander.  Ze hebben Haren E1 hard moeten laten werken voor de overwinning.

Volgende week spelen we weer thuis tegen Niekerk om 09,00 uur. Tot volgende week!