Haren doet zichzelf tekort tegen Engelbert

0 1.228

Tijdens de nieuwjaar receptie van vv Haren werd er druk gespeculeerd over wat het vlaggenschip van de zwart-witte formatie in het nieuwe jaar zo laten zien. Want een ding was zeker, Haren stond te laag. De ploeg liet in de eerste seizoenshelft bij vlagen aardig voetbal zien. Maar wist zichzelf te weinig te belonen.

Na de 2 oefen-overwinningen was de eerste echte test; Engelbert thuis. Bij Haren waren Marco Consten (blessure), Marco Struik, Pascal Visscher (misten wedstrijdritme) en Stephan Sluijsmans (skivakantie) er niet bij. Daar kwamen zaterdag Jordy Oldenkamp (griep) en Klaas-Jan Veenstra (hamstring) bij.

Onder toeziend oog van scheidsrechter Kingma werd er om 2 uur afgetrapt. Vanaf het begin was het een richtingsverkeer naar de goal van Engelbert. De gasten hadden het moeilijk met de felle druk van de thuisploeg. Dat resulteerde in kansen voor Haren, onder andere een prachtige loop actie van Rob Bos die de bal op een presenteer blaadje legde voor Edwin Meijer (Meijer die tegen Sellingen nog 3x trefzeker was) maar schoot op de keeper. Ook Ricky v/d Wijk kreeg met een slalom actie vanaf de zijkant de bal niet in de goal. Uit een corner van Jardean Moen was Meijer dichtbij, maar hij kopte de bal net voorlangs. Ook Emiel Jansen mikte net naast nadat hij goed vrij gespeeld werd. Engelbert stelde hier weinig tegenover. Alleen een kleine kop kans voor Engelbert spits Nils Martin waarbij de boomlange spits genoeg gehinderd werd door de Haren keeper.

Hierna was Haren weer aan de beurt, een perfecte steekbal van Martin Berendsen kwam bij Edwin Meijer die de keeper niet wist te passeren. Uit de rebound speelde een van de verdedigers van Engelbert de bal terug op de eigen keeper die de bal in de handen pakte. Een vrije trap in de 16 meter, maar ook deze vrije trap was niet aan Haren besteed.

En als je de goals dan zelf niet maakt ja dan scoort…de tegenstander. Een lange bal van de keeper kwam ver zo ver zelfs dat Haren keeper Jens Dijkstra uitkwam. Bert Blaauw probeerde op het laatste moment de bal weg te trappen maar raakte de bal verkeerd. De afslaande bal werd beheerst in de lege goal geschoten door Emil Buring, 0-1.

In de 2de helft ging Haren weer door waar het mee gestopt was net voor de rust, aanvallen. Door een aantal goede combinaties kwam Haren weer dichtbij de gelijkmaker, maar weer stond het vizier niet goed afstelt bij sommige spelers. Trainer Cor Meijer bracht Tom Ramear en J-P Kraaima voor Jeroen de Jager en Jardean Moen, Martin Berendsen schoof op door naar voren. Haren speelde achterin 1-op-1, Bert Blaauw gaf prima leiding aan de verdediging.  Inmiddels had Emiel Jansen net naast geschoten en raakte Stephan Wijma de paal. Via een geweldige actie van Tom Ramaer leek het 1-1 te worden. Ware het niet dat zijn stift op de lat eindigde. Ook Edwin Meijer vond de keeper van Engelbert op zijn pad.

Na 70 minuten werd het spel wat rommeliger en kwam ook Engelbert wat beter in de wedstrijd. Via een geweldige vrije trap van Jordi Rasterhoff leek het 0-2 te worden. Ware het niet dat keeper Dijkstra met een even zo goede redding de bal uit de kruising tikte. Nog geen 10 minuten later weer een vrije trap, en weer was het keeper Dijkstra die met een goede redding Rasterhoff van scoren afhield. Haren kreeg nog een kans een goede voorzet van Rob Bos kon door Stephan Wijma net niet tot doelpunt gepromoveerd worden, de technicus kon de bal niet genoeg richting mee geven.

Al met al een zeer teleurstellende wedstrijd voor Haren. Weer het betere spel maar weer geen punten. Volgende week wacht weer een belangrijke wedstrijd tegen SVMH uit Niebert.

Opstelling Haren: Jens Dijkstra; Jeroen de Jager (’65, Tom Ramaer), Martin Berendsen, Bert Blaauw, Jardean Moen (’70, Jan-Pieter Kraaima); Rob Bos, Emiel Jansen, Rob Bulthuis, Stephan Wijma, Rick v/d Wijk; Edwin Meijer