In memoriam: Jakob Enting

Met het overlijden van Jakob Enting is voor VV Haren een zeer betrokken lid ontvallen. Jakob is op 17 oktober 2011 tijdens de Algemene Ledenvergadering voor zijn betrokkenheid onderscheiden als ” Lid van Verdienste”.

Al vrij snel na het aanmelden van zijn zoon Sander en zijn dochter Andrea bij onze club werd Jakob jeugdleider en -trainer. Vervolgens werd hem gevraagd om zitting te nemen in het jeugdbestuur. Ook daar was Jakob wel voor in. Jaren heeft Jakob de functie van penningmeester van het jeugdbestuur bekleed.

Na zijn voetbalcarrière bleef Jakob actief bij de club. De trainingen op de donderdag en zondag vond hij geweldig. Maar ook bij andere activiteiten bij de club kon je altijd een beroep op hem doen. Hieronder een aantal van die activiteiten:

• Assisteren bij toernooien
  • Het organiseren van de jaarlijkse klaverjasavonden
  • Het beheren van de geldstromen bij het horeca toernooi en de wedstrijden van de FC op ons terrein
  • Het assisteren van het uitzetten en belijnen van de velden aan het begin van het voetbalseizoen
  • Het organiseren van reisjes van de veteranen naar Berlijn en Londen

Na zijn pensionering werd Jakob “gestrikt “ om bij de klusgroep op de woensdag zijn kwaliteiten te laten zien. Omdat Jakob geen wedstrijd van het eerste elftal miste, werd hem gevraagd het bestuur iets te ontlasten en samen met Marco van Ewijk de rol van gastheer op zich te nemen. Ook dat was een rol waar Jakob zich goed bij voelde. Naast het gastheerschap, zorgde hij mede voor het programmaboekje en de verloting.

Wij zullen zijn aanwezigheid op het Sportpark missen.

Afgelopen zaterdag hebben wij uit respect voor Jakob de vlag halfstok gehangen.