Nieuwjaarsreceptie VV Haren: Benoeming Leden van Verdienste + Huldiging Jubilarissen

Op de zeer drukbezochte Nieuwjaarsreceptie zijn Jan van der Wijk, Richard Spitzers en Eric Plenter voor hun jarenlange inzet door onze interim-voorzitter Willem Kant benoemd tot Lid van Verdienste van VV Haren. Verder waren er jubilea voor 50 en 25 jaar lid van onze vereniging te vieren en een oorkonde voor 2 leden die 65 jaar lid zijn van onze vereniging. Werd de opbrengst van de Grote Clubactie bekend gemaakt en is het contract met onze zaterdag 1 trainer met een jaar verlengd.

Voetbal vooraf en toekenning van waardering en huldiging van jubilarissen tijdens receptie.

Zaterdagmiddag 4 januari jl. heeft de traditionele Nieuwjaarsreceptie van VV Haren plaatsgevonden. De bijeenkomst werd vooraf gegaan door een wedstrijd tussen Zaterdag 1 en Zondag 1 (uitslag 0-3).

Tijdens de zeer goed bezochte receptie, naar schatting waren er ongeveer 90 mensen aanwezig, hebben wij eerst stilgestaan bij het zeer recente overlijden van onze oud-voorzitter Klaas Helder. Daarna heeft onze interim-voorzitter Willem Kant het woord gevoerd en een ieder, namens het bestuur, een mooi maar bovenal gezond en ook sportief 2020 toegewenst.

Jan van der Wijk, Richard Spitzers en Eric Plenter zijn benoemd tot Lid van Verdienste VV Haren

In het rijtje van de vele leden die zich de afgelopen decennia inzetten voor onze vereniging zijn dit jaar drie leden uitverkorenen die zich wegens langdurige en veelzijdige inzet aan onze vereniging in aanmerking kwamen voor de titel Lid van Verdienste.

Jan van der Wijk heeft zich gedurende de afgelopen decennia op verschillende manieren en op eigen wijze een belangrijke bijdrage geleverd onze vereniging. De activiteiten die hij heeft verricht zijn veelzijdig. Hij was o.a. vele jaren actief als jeugdleider, seniorenleider, wedstrijdsecretaris en is nu een zeer accurate ledenadministrateur.

Richard Spitzers is sinds jaar en dag de drijvende kracht als voorzitter van onze jeugdafdeling, tevens is hij o.a. jeugdleider, trainer, grensrechter en coördinator van de senioren (geweest). Daarnaast weet Richard ook nog tijd te vinden om zelf te voetballen en kunnen andere teams altijd een beroep op hem doen.

Eric Plenter is sinds de jaren 80 onlosmakelijk verbonden aan de VV Haren, begonnen toen hij terug kwam van zijn periode als voetballer bij GRC Groningen als jeugdtrainer bij de E-pupillen, is hij daarna leider van de dames geweest en diverse jeugdteams. Op dit moment is hij naast actief voetballer bij het 3e ook jeugdbestuurslid en jeugdtrainer.

Wij kunnen als vereniging altijd een beroep doen op Jan, Richard en Eric. Dit waarderen wij heel erg aan de heren, het is meer dan terecht dat zij nu ook zijn benoemd tot lid van verdienste.

Jubilarissen

Ook zijn de jubilarissen, die 50 en 25 jaar lid zijn dit jaar weer gewaardeerd en toegesproken.
De jubilarissen dit jaar waren:

25 Jaar50 Jaar
Jeroen VredevoogdKrieno Doornbusch
Rob KampmanBart Doornbusch
Roald Reitsema
Bert Blaauw

Vader en zoon Doornbusch samen 100 jaar lid VV Haren

Foto: Vader en zoon Doornbusch samen 100 jaar lid van VV Haren.

De aanwezige jubilarissen ontvingen de jubileumspeld en een mooie bos bloemen.

Oorkonde 65-jarig Lidmaatschap VV Haren

Er zijn ook 2 leden 65 jaar lid van onze vereniging, te weten Albert Wekema en Henk Smid.
Zij hebben een oorkonde ontvangen voor hun 65-jarig lidmaatschap.

Grote Clubactie 2019

De Grote Clubactie heeft dit jaar € 1027,40 opgebracht voor onze vereniging, grote verkoper was ons jeugdlid Tijo Staats met 66 verkochte loten. Als dank hiervoor kreeg Tijo een paar prachtige keepershandschoenen.

Verlenging contract Jaap van der Ploeg – trainer Zaterdag 1

Tevens zijn wij blij dat wij kunnen mededelen dat het contract met onze zaterdag 1 trainer Jaap van der Ploeg met een jaar is verlengd.