Verslag Voetbal Talenten Toernooi KNVB > VV Haren JO15

VV Haren JO15 is al volop in training voor de 2e seizoenshelft en vandaag deden ze mee aan het Voetbal Talenten Toernooi van de KNVB. (Districts Kampioenschappen JO15 Generaal Noord)

Om 08.15 ? uur werd er afgereisd ???? naar Jubbega. Toch wel weer even wennen dat vroege tijdstip na enkele weken rust. Helaas zonder Finn, die de avond ervoor vrij hard op zijn pols ?was gevallen en moest afzeggen. We hopen dat het allemaal meevalt en dat Finn dinsdag weer gewoon kan voetballen.

Eenmaal aangekomen in Jubbega was daar al direct de eerste schrik bij veel jongens: er is hier helemaal geen bereik. Nou dat scheelde weer, de telefoons ???konden mooi in de tas ? bij Tjarda?.

Om 09.30 uur was er eerst de openingsceremonie met het Wilhelmus ??. De vlag van VV Haren werd trots getoond aan het publiek.

Vooraf werden de spelregels doorgenomen met het team. Fair Play was de rode draad voor deze dag. Mondjes dicht tegen de scheids, handen schudden ? bij aanvang en bij een overtreding even sorry zeggen.

De eerste wedstrijd was tegen de thuisploeg Jubbega. Op een ouderwets hobbelig, glad en modderig veld werd er afgetrapt. Op een toernooi is de eerste wedstrijd belangrijk, nou dat was te merken. Haren zat er bovenop, was scherp in de duels en coachte elkaar prima. Echt goed combinatievoetbal was moeilijk, maar met vechtlust kom je ook ver. Lang bleef het 0-0, maar aan het eind van de 1e helft slingerde Arvid zich langs 3 tegenstanders en gaf een prima voorzet bij de 2e paal waar Sven de bal met buitenkant rechts inschoot. De 2e helft werd de voorsprong prima verdedigd. De start was uitstekend met een 1-0 winst.

Dankzij het Hup, Hup Hup Haren van de vele meegereisde supporters kregen we ook 14 punten voor de sportiviteitsprijs ?.

De 2e wedstrijd was tegen Bolsward en ook deze wedstrijd ging lang gelijk op, maar vlak voor tijd kreeg Bolsward een vrij bal die scherp werd ingedraaid. Michael kreeg de bal niet klem met 5 man voor zijn neus en dus werd de (eind-)stand 0-1.

De 3e wedstrijd uit de poule was tegen Annen en zij hadden aan een gelijkspel genoeg om door te gaan. Haren moest winnen. Mooi om te zien dat in de warming up de jongens elkaar op scherp zetten. In de 1e helft kopte Ivar een corner fantastisch in en was de stand 1-0. Zijn vader had de mooie goal helaas niet gezien, maar gelukkig Nienke had de goal feilloos vastgelegd op haar telefoon. In de herhaling was ie net zo mooi ?. De 2e helft probeerde Annen het nog wel, maar de verdediging stond als een huis.

Haren was met plaats 1️⃣ in de poule door naar de winnaarspoule en nog maar 1 wedstrijd verwijderd van een ticket voor het Nederlands Kampioenschap.

Tegenstander was SC Emmeloord, die 2e was geëindigd in de andere poule.

De teamgeest was nog volop aanwezig en er was maar 1 team die recht had op de overwinning en dat was Haren. Achterin had Sil als voorstopper de spits van de tegenstander volledig in de zak. Al snel was het 1-0 en eigenlijk hadden er nog wel twee bij gekund, maar het veld hielp niet mee. De 2e helft kwam Emmeloord niet meer van de eigen helft door de druk van Haren. De overwinning kwam niet in gevaar en de finale was bereikt !

In de finale kwamen we wederom Jubbega tegen. De wedstrijd ging gelijk op met een aantal kansen voor beide teams, maar het slecht veld zorgde ervoor dat goed voetbal niet meer mogelijk was. Daarnaast was de vermoeidheid bij veel spelers te merken. Eindstand 0️⃣0️⃣.

Dat betekende dat er penalty’s moesten worden genomen. Helaas werd er door Haren 1 gemist, waardoor Jubbega de winnaar werd.
Een verdiende tweede plaats ?en dus een resultaat waar je trots op mag zijn, met als beloning een ticket voor het NK.

Als leider wil ik de jongens een compliment geven voor de uitstekende wedstrijdmentaliteit, de teamgeest en het elkaar ondersteunen. Daarnaast ook nog met het voorbeeldige gedrag, zowel in als buiten het veld. Dat heeft er voor gezorgd dat het een leuke en gezellige dag is geweest??.

De terugreis was het rustig ? op de achterbank in de diverse auto’s heb ik gehoord. Toch wel zwaar zo’n toernooi ?.