Onterechte publicatie trainingsschema 2021/2022 door VV Gorecht

Beste leden en volgers van VV Haren,

Tot onze verbazing heeft VV Gorecht vanmorgen het trainingsschema seizoen 2021/2022 gepubliceerd op de website.

Omdat dit bij jullie vragen kan oproepen, vinden wij een reactie op z’n plaats:

Het lopende overleg tussen beide clubs over het nieuwe trainingsschema is hiermee abrupt en eenzijdig afgekapt, zonder oplossing van de nog lopende knelpunten!

Deze eenzijdige publicatie is wat ons betreft dan ook veel te voorbarig en niet juist en doet wat ons betreft geen recht aan een gelijkwaardige indeling van de trainingscapaciteit.

Het kan namelijk niet de bedoeling zijn dat teams van Gorecht langer trainen dan de afgesproken 1 uur of meer trainingsruimte claimen dan nodig, ten koste van onze teams. Al helemaal niet als er hierdoor geen trainingsruimte voor 1 van onze teams overblijft.

Het bestuur van VV Haren heeft diverse pogingen ondernomen om met de voorzitter van VV Gorecht een afspraak te maken voor overleg over het rooster en het oplossen van knelpunten, maar hier is afwijzend op gereageerd. Een antwoord met daarin termen als “irrelevant” en “onbespreekbaar” stuit ons tegen de borst en gaat wat ons betreft veel te ver. Dit valt niet onder de noemer “samenwerking”.

In de nieuwsbrief van VV Gorecht van 18 juli wordt naar VV Haren zelfs beschamend gerefereerd als “een buurman die ook wil trainen op hetzelfde sportpark”.

Het gepubliceerde trainingsrooster 2021/2022 op de website van VV Gorecht is dan ook niet correct, voorbarig en zal op deze manier ook niet worden uitgevoerd. Op maandagavond 19 juli zitten wij als bestuur bij elkaar en worden vervolgstappen besproken.

Met vriendelijke groet,

Bestuur VV Haren