Verslag oefenwedstrijd vv Haren 1 – Tynaarlo 1 / 4-1 (1-1)

Afgelopen donderdagavond oefende Haren 1. In een zeer sportieve wedstrijd (2×35 min) die uitstekend werd geleid door scheidsrechter B. Biemolt won Haren uiteindelijk verdiend. Het zeer jonge Tynaarlo bood met name in de 1e helft prima weerstand en kwam er een aantal keren gevaarlijk uit.

Haren kwam op 1-0 uit een corner die geweldig werd ingekopt door Rob Bulthuis. Slordig balverlies voorin en een snelle counter leidde de 1-1 in. De linksbuiten had een prima individuele actie en prikte de bal in de lange hoek.

Ook na de rust creëerde Haren meer dan voldoende kansen. Echter Dijkstra, Mojet, Niek van de Doel hadden het vizier niet altijd op scherp. De 2-1 kwam van de voet van Stephan Wijma uit een strafschop. Hierna was het verzet van Tynaarlo definitief gebroken en liep Haren uit naar 3-1 (Patrick Dijkstra) en 4-1 (Martin Mojet).

Verfrissend in deze wedstrijd was het debuut van wederom 2 A-junioren. Tycho van Gool verving de afwezige Boelsma. Hij won vrijwel alle duels, vormde een prima koppel met laatste man Stephan Wijma en kan terug kijken op een geweldig debuut in Haren 1! Daarnaast maakte ook Jake Nieborg bij vlagen grote indruk!

Komend weekend is Haren 1 vrij en zal een aantal van hen deelnemen aan de 4 mijl. Haren 2 gaat na het gelijke spel van vorige week om 10.00 uur op bezoek bij FVV 2.

Uitgaanstip: Zaterdag 14.10 uur: Haren A1 – TLC A1