Wedstrijdverslag VV Haren 3 – Forward 12

Terug in de (studenten)tijd

0 556

Vandaag was een bijzondere dag. Haren 3 speelde tegen Forward 12 en normaal gesproken zijn wij al lang en breed begonnen met de warming up, als de spelers van Forward aan komen wandelen in een bonte verzameling van broekjes, shirts en kousen.

Maar vandaag was het anders. Forward 12 was al om 09.30 uur aanwezig en bij de warming up waren de shirts en broekjes allemaal hetzelfde?.

Vandaag waren er , met ondersteuning vanuit  Haren 2, 14 man aanwezig en zo kon George een weekje extra rust nemen met zijn knie en ook Hans kon de spiertjes een weekje extra rust gunnen.

In de kleedkamer droop de wedstrijdspanning van de gezichten en wilde iedereen weten: Sta ik in de basis. Gelukkig was dat voor het grootste deel van de spelers het geval.

Onder leiding van Bert Biemolt werd er aan de wedstrijd begonnen.

In de eerste minuten was het leeftijdsverschil van 30 jaar (of meer) duidelijk te zien. De spelers van Forward gingen voor elke bal en kwamen regelmatig voorbij hun mannetje. Vooral Richard had als rechtsback weer een zo’n “snelle”.

Het was dan ook niet vreemd dat Forward al snel op 0-1 kwam. De rechtsbuiten gaf een scherpe voorzet en deze kon eenvoudig door de spits worden afgerond. Het bleef tegenhouden voor Haren en het was een geluk dat voor de goal Forward niet echt scherp was. Halverwege de 1e helft kwam Haren beter in de wedstrijd. Hein en Erwin kregen meer grip op het middenveld en vooral Erwin zorgde voor gevaar door een aantal lepe balletjes tussendoor naar onze spitsen Jelte en Niek.

Na een overtreding halverwege de helft van Forward mocht Eric P. neerleggen voor een vrije bal. Met veel gevoel legde hij de bal op het hoofd van Niek die hem netjes verlengde in de goal.

Haren begon beter te voetballen en Forward kreeg het steeds lastiger. De spitsen begonnen iets eerder druk te zetten en kregen daarbij hulp van Arnold en Fons vanuit het middenveld. Door vroegtijdig druk te zetten maakte de laatste man van Forward een fout waar Jelte optimaal van profiteerde. 2-1 !

Haren ging steeds beter voetballen en bij Forward sloeg de vermoeidheid wat toe. Op het middelveld zorgde Hein als “stofzuiger” dat Forward er bijna niet meer doorheen kwam. Vlak voor rust werd Niek diep gestuurd en in het strafschopgebied neergehaald. De scheidsrechter kon niet anders dan een penalty geven. Jelte schoot deze netjes in.

Met de 3-1 stand gingen beide teams de kleedkamers in. Haren wisselde 3 keer. Rob nam de plek van Erwin over als verdedigende middenvelder, Dirk kwam erin voor Arnold en Mark ging op de plek van Eric spelen.

Na de rust was Haren veruit de betere partij. Forward probeerde het wel, maar kwam er niet meer aan te pas. Op de linkshalf en rechtshalf maakten Fons en Martijn heel veel kilometers, zowel aanvallend als verdedigend.

Bij een actie van Niek werd er een overtreding op hem gemaakt en wederom floot de scheidsrechter voor een penalty. Dit keer werd deze benut door Mark.

Daarna maakte Jelte met een fraaie goal zelfs nog de 5-1 en was de wedstrijd gespeeld. Een aantal spelers bij Forward kreeg fysiek klachten, waardoor de wedstrijd gemakkelijk uitgespeeld kon worden.

Al met al een zeer terechte overwinning voor Haren 3 en complimenten voor de scheids van zowel Haren als Forward.