Wedstrijdverslag JO15-1 – Noordpool

Een avondwedstrijd voor de verandering

Donderdag 21 november speelde Haren JO15 de inhaalwedstrijd tegen Noordpool JO15. Op de ranglijst ontliepen beide clubs elkaar niet veel, dus het beloofde een gelijkwaardig potje ? te worden.

Vanaf de eerste minuut was het duidelijk, beide teams wilden voetballen en de spitsen werden zo snel mogelijk gezocht. Dit gebeurde niet altijd met de lange bal, maar met verzorgd combinatievoetbal. De vele supporters langs de lijn kregen een heerlijk potje voetbal te zien. Naast de spelers was ook de scheids in topvorm ✅. Voordeel geven waar het kon en de vele mannelijke duels werden toegestaan.

In de 1e helft was de 2-1 de mooiste goal ⚽️. Jarno werd ingespeeld vanuit de verdediging en draaide open naar de rechterkant. Zonder te kijken speelde hij de bal diep, waar Sven al op snelheid lag. Sven gaf de bal perfect voor vanaf de achterlijn en voor de goal kon Ivar de bal met binnenkant voet moeiteloos binnentikken. Een prima goal.

Na rust hetzelfde spelbeeld. 2 ploegen die vol op de aanval speelden. Haren was echter net iets scherper voor de goal en liep uit naar 5-1. Noordpool bleef voetballen en kreeg vlak voor tijd nog een terechte penalty ?.

De eindstand 5-2 was terecht, maar ook Noordpool verdient de complimenten ??. Met 2 leuk voetballende teams en een goed fluitende scheidsrechter was dit een leuke wedstrijd.