Wedstrijdverslag JO15 – HFC

2 dagen na de uitstekende wedstrijd tegen Noordpool, mocht Haren JO15 het dit keer opnemen tegen HFC uit Hoogkerk. Wederom een ploeg die bij VV Haren in de buurt staat op de ranglijst ?.

Omstandigheden waren wat lastig met een straf windje ?over de lengte van het veld. Haren mocht kant kiezen en na enig overleg werd besloten om met wind mee te beginnen. Haren probeerde zoveel mogelijk over de grond te spelen, maar dit lukte niet altijd. Toch was het zo dat elke diepe bal over de achterlijn ging en Sven en Ivar veel onnodige meters moesten lopen. HFC speelde vooral met veel fysiek en had in hun linksbuiten de beste man. Finn had zijn handen ?? vol aan deze prima tegenstander. Maar Finn beet zich echt vast ? en won uiteindelijk de meeste duels.

Na 1️⃣0️⃣ minuten begon Ivar aan een solo en passeerde op de achterlijn twee man en gaf de bal daarna prima voor, waar Sil de bal kon intikken. 0-1.

Het spel bleef rommelig, mede door de wind. HFC kon niet echt gevaarlijk meer worden en bij Haren liep het net iets minder dan donderdag. En dan wordt het verschil vaak gemaakt door de individuele klasse.

Vrije bal ⚽️ van Robin op de middellijn werd keurig op de borst aangenomen door Ivar S. Vanuit de draai scoorde hij met een hard en nauwkeurig schot de 0-2. Een prima goal.

Vlak voor het rustsignaal kwam Sven weer eens als winnaar uit een duel aan de zijlijn. Hij speelde direct Denny in die met de rug naar de goal de bal aflegde naar Jarno. In plaats van direct te schieten nam hij de bal aan met rechts en speelde met een simpele voetbeweging tegenstander 1 uit, daarna met dezelfde voetbeweging tegenstander 2 en alleen voor de keeper bleef Jarno ijzig kalm. De bal schoof hij rustig in de hoek. 0-3 en het was gelijk rust.

In de rust werd afgesproken om de bal laag te houden en elkaar simpel in te spelen. Het was de verwachting dat na de rust HFC met wind vol druk ging zetten, maar dat bleek niet zo te zijn. Ook zij hadden veel last van de wind en vaak ging de bal over de achterlijn of zijlijn. De verdediging stond ook prima en Arvid en Finn verloren geen duel. Michael ? hoefde nauwelijks in actie te komen.

Ole werd na 10 minuten gewisseld. Gelukkig geen last van zijn hersenschudding ? meer. Denny ging voorstopper spelen en Robin ging voor zijn verdediging staan. 1 op 1 achterin om op het middenveld extra stootkracht te krijgen.
Toch bleef de wind beide teams parten spelen, maar Haren speelde de wedstrijd professioneel uit.

De 2e overwinning in 3 dagen is altijd goed ????.